szerda, november 27, 2019

Furious anger

Az életbevágóan fontos értekezleten volt egy hosszú előadás a mostani generációról, akiknek (állítólag) jellemzője, hogy okostelefonnal a kezükben születtek, nem tudnak hosszú szövegekre koncentrálni és folyamatos stimulációra van szükségük, egyszerre ezer dolgot csinálnak, remekül kezelik a számítógépet és egyéb kütyüket, csak az online világ érdekli őket, stb, stb. Hosszabban is folyt az előadás az egyéb jellemzőkre koncentràlva, kb úgy, mintha egy új fajt fedeztek volna fel, de én azért legott feltettem a kezem, hogy hát izé, nekem kettő gyerekem is van otthon, aki órákig tud mesét/történetet olvasni/hallgatni.
Páran mondták, hogy igen, az ő gyerekük/unokájuk is, majd az igazgatónő lehurrogott, mondván, hogy nagyon örülnek, hogy az én gyerekeim ilyenek, de ne is haragudjak, ez manapság abnormális.

Engem meg annyira elgondolkodtat ez az egész, hogy basszus, itt nyomjuk a szöveget, hogy hú, ezeknek a gyerekeknek másmilyen az agya, így születtek, már a szülőcsatornában a kezükben villogott a tablet, közben meg egy nagy túróst születtek így: a kezükbe adják az okostelefont két évesen, oszt attól tényleg módosul az agyuk: szép lassan (vagy inkább gyorsan) függők lesznek.
Szerintem semmi másról nincsen szó, mint a szülők és a társadalom elbaszott hozzáállásáról, amit próbálnak agyi módosulással kimagyarázni. És az, hogy minket az igazgató okít arról, hogy ezek módosult agyú gyerekek és leszünk szívesek ennek megfelelően bánni velük, enabling a javából.
És aztán ma, a tegnapi szöveg fényében nagyon viccesnek találtam, amit a módosult agyú kilencedikeseim produkáltak, mikor a véletlenül felszabaduló info teremben - az iskolában csak itt működnek a gépek, amin szintén röhögnöm kell, de ez egy másra vonatkozó nevetés - arra kértem őket, hogy gyártsanak kahoot kvízjátékot és utána küldjék el nekem.
És esküszöm, nem hiszem el, ha ezt valaki nekem meséli: szó szerint nem tudtak linket beilleszteni egy e-mailbe. Sőt, némelyiknek ötlete se volt, hogy az e-mail címet hova írja.

És ez az anyaméhben okostelefonnal játszó generáció, my ass.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.