szerda, március 15, 2017

"Áldom szent neved"

Az iskolaválasztási lázban végigülök mindenféle szülőiket, játékos foglalkozásokat, előadásokat, hitoktatói bemutatkozókat (jesus, ugyebár).
A hitoktatói bemutatón felbuzdulva írom most ezt a bejegyzést: mindenféle felekezethez tartozó oktató képviseltette magát, volt urunkozás, meg dicsőség, meg bűneink, minden, ami kell (bocsánat mindenkitől, aki megsértődni készül: nálam kevésbé vallásos ember egyszerűen nem létezik), majd a modern, emberarcú hit képviseletében felszólalt a bőrdzsekis evangélikus lelkész a hit nevelő-formáló erejéről, arról, hogy a hitoktatás keretein belül a gyerekek megtanulnak megfelelően viszonyulni a dolgokhoz, ápolja a lelküket, segít a mindennapokban, fegyelmez, stbstb.
Egészen meggyőző és szimpatikus lett volna, ha véletlenül nem éppen egyszerre érkezünk az előadás helyszínére és a laza, bőrdzsekis hitoktató lelkész úr nem kúrja kétszer is az arcomba az ajtót, ahogy megyünk befelé.

18 megjegyzés:

  1. a vér-macsók (ezt a szót hogy írnák, ha lenne ilyen szó?) már csak ilyenek

    az erkölcstan is tud vicces lenni, de legalább nem kell vakbuzogni benne (vagy kéne? mindegy, én már majdnem az összes bűnt elkövettem és a többségük jól is esett)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer helyettesítettem egy ötödikes erkölcstan óràt, nagyon jót beszélgettünk a gyerekekkel.

      Törlés
    2. (Csak ennek az órànak a neve ne volna ennyire pejoratìv!)

      Törlés
  2. egyébként, mint egyáltalán nem vallásos ember, miért szeretnéd hittanra járatni a gyerekeket? Nem kötözködöm, komolyan érdekel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őőő, tessék?
      Félreértesz, egyàltalàn nem szeretném, isten ments, hogy stílusos legyek;).
      Arról van szó, hogy a hitoktatók betàmadjàk a nyomorult szülőket és az "iskolàk bemutatkozàsa" című izére beszivàrognak, hogy népszerűsítsék a khm...terméküket.

      Törlés
  3. ó, igen, köszi, akkor félreértettem a helyzetet. Abban az iskolában, ahová az én gyerekeim járnak, külön délután mutatkoznak be a hitoktatók, nem kell végigülni, ha hidegen hagyja a téma az embert. Azt hittem, mindenhol így megy ez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ez komoly dilemma egyébként: màrmint, hogy mi lesz velem, ha valamelyik gyerekem kitalàlja, hogy megtér? Esküszöm kétségbeejt màr a gondolat is.

      Törlés
    2. Én is ugy allok a vallassal mint te es neha kifejezetten elkepzelem magamnak hogy hogyan fogok reagalni ha kamaszkoraban akar bosszantasbol is, de megter a fiam..lehet az is hogy pl mohamedan lesz...azt olvasom, manapsag a szalafizmus maradt csak a szegeny ifjusagnak, szülöpukkasztasilag, mert a szülök annyira liberalisak lettek, hogy a piercing vagy punk meg se kottyan nekik :D Ök is azt hordjak esetenkent.
      Szoval en igyekszem felkeszülni mindenre, arra meg föleg hogy nem lehet mindenre felkeszulni. Meglátjuk.

      Törlés
  4. Nekunk kotelezo volt ann hittanra jarni, volt ket lehetoseg: katolikus es reformatus, tessek valogatni.
    Ateista szulokkel nyilvan en dontottem (persze nem elsotol volt ez, hanem altalanos iskola elejen),amugy senkit nem erdekelt a csaladbol, de szabadsag volt. Meg se voltam keresztelve, ami nalunk azert eleg megdobbento lett volna, ha kiderul az iskolaban. Az egyszeruseg jobban vonzott, es nem birtam a szentkepeket, na meg nem tudtam kibekulni azzal, h a katolikus pap parokat hord, igy jartam reformatus hittanra. Kesobb nem volt ez mar olyan komoly, vagyis a jelenlet, ugyhogy par ev mulva vallasorakon eljartunk kocsmazni. Akkor tanultam meg billiardozni, es szerenytelenseg nelkul mondhatom, h igen jo voltam :))
    Egyszer azert fogtam magam, es mielott konfirmalasra kerult volna a sor, csak bevallottam negyszemkozt a lelkesznek, h mekyik a helyzet, ejszen konfirmalas elott meg kellene engem keresztelni.
    Nagyon laza volt, mondtam, h csak ugy lehet, ha nem szegyenitnek meg, s nem a templomban lesz (ma mar nem igy dontenek, de hat meg csitri voltam), mondta rendben, szerezzek keresztszuloket. Egy gyonyoru majusi vasarnap elballagtunk harman a megszerzett es igen buszke keresztszuleimmel, es megkereszteltek. Papirom is van rola:)
    Igy lettem reformatus egy (nevleg) katolikus csaladban.
    Erdekesnel erdekesebb fordulatokat vehet az ember elete az idok soran.
    Egy biztos, se a vilagnak, se Istennek nincsen szuksege vallasos emberekre, azokbol epp eleg van, sot, megkockaztatom, h meg tul sok is.
    A megteres viszont nem ketsegbeejto, csupan felreertett. Az Ur szeretete viszont odavonzott magahoz, amikor elerkezett az ido. Ilyen ez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Parókát hordott a katolikus pap. Szegyellte szegeny biztosan, h nincsen neki haja, de en csak azt szurtem ebbol le, h tulsagosan hiu, es meg az izlese is csapnivalo.

      Törlés
    2. De, de, nekem kétségbeejtő. A hit, vallásosság és minden ehhez tartozó dolog számomra áthidalhatatlan világnézeti különbséget jelent, amivel szoros érzelmi kapcsolatban semmit sem tudnék kezdeni.
      Senki nem vallásos, aki közel áll hozzám, mert engem kifejezetten zavar a vallásos retorika, a hozzáállás, az erkölcsi szuperioritás hangsúlyozása, hogy a térítgetésről, egyházi visszaélésekről, szemforgatásról, agresszív és ellenszenves politizálásról, zsidózásról (!) és harácsolásról ne is beszéljünk. Rugalmatlan vagy sem, ez van.

      Törlés
    3. A felsorolassal egyetertek, eppen ezert irtam, h az ilyen ertelemben vett vallasos emberekbol epp eleg van, tul sok is.
      Ez nem rugalmatlansag, ez a jozan esz.
      Azt viszont nem hiszem, h olyan eroteljes hatastol kellene feltened a gyerekeket, amivel ne tudnal mit kezdeni, bar oszinten, fogalmam sincs, h a gyakorlatban ezek az orak hogyan zajlanak, konkretan mit takarnak az iskolakban.

      Törlés
    4. Ja, nem az iskolai hittan óràk hatàsàtól (mondjuk jàrni sem fognak ilyenre), hanem úgy àltalàban a vilàg ilyen-olyan hatàsaitól tartok, bàr ez a probléma azért nincs a szorongàsi listàm elején...

      Törlés
  5. Molly, én is teljesen így vagyok a vallással... Meg lettem keresztelve mint református anno, de senki nem tartja a vallást, senki nem jár templomba a családban. De férjeméknél 2 nagyszülő igen erősen vallásos, csak miattuk volt római katolikus templomi esküvő és nemrég a fiam keresztelője. Ezt is hülyeségnek tartom amúgy, de hát lefutottuk a kötelező köröket... Egyik keresztszülő sem olyan, hogy bevezeti a vallásba, misére viszi. :D Van egy nagyon vallásos barátom, na emiatt meg is szakadt egy időre a kapcsolatunk, náluk a lényeg annyi, hogy nem keresztelik meg őket babakorban, hanem bár aszerint élnek, de ők döntenek arról, hogy mikor állnak készen a megkeresztelkedésre, legyen az 16 vagy 20 éves korban. Így már más a zöngéje a dolognak. Persze onnan 180 fokos fordulat, konkrétan megtérnek. (Itt szakadt meg a kapcsolat, biztos túl züllött voltam. Amúgy nem.) A férjem mamija kb. csak ennek él, nagyon idős mondjuk, mi más maradna neki? :) Volt már, hogy szóba került a közeli katolikus ált. isk., mint lehetőség, és én ezért meg is kérdeztem pár embert (még tökre ráérünk amúgy, szóval nem azért), hogy mit gondolnak, mert szerintem attól, hogy katolikus iskola, ugyanúgy vannak lázadó emberek,sőt akár még jobban, mint egy sima iskolában. Vagy esetleg tényleg kevesebb sztori van ott? (Van egy ismerősünk aki bőr- és nemibeteg gondozóban dolgozik, azt hiszem több infót nem szeretnék tőle kapni 12 éves lányokról). Férjem sem veszi komolyabban a vallást, így szerintem álszent lenne nekünk ilyen iskolába küldeni, főleg, hogy tudomásom szerint bár nem mindenhol, de vasárnap kötelező misére járás van. Na, ez nem a mi életünk.
    Amúgy én sima ált.isk.ben jártam hittanra 1-2 évet alsóban. Nagyon nem éreztem magam odavalónak. Majd megkérdezem anyut, miért is voltam ott. :) De emlékszem rá máig, ami érdekes. Talán csak azért mentem, hogy kapjak egy képet erről is. Sőt, 1-2 évre rá még hittantáborban is voltam, de csak mert az egyik csajjal jóban voltam. Arra is totál emlékszem, pedig biztos sok táborról homály van már a fejemben. Na, szóval körbejártam a témát, és biztosra tudom mondani, hogy nem akarok vallásos lenni. :D

    VálaszTörlés
  6. És az milyen amikor a szülői értekezleten a hitoktatók bemutatásakor, a katolikus egyház, református egyház után a HIT gyülekezet képviselője mutatkozik be......

    VálaszTörlés
  7. Volt itt is hit gyüli, ők voltak az elsők. Mondjuk engem pont annyira megràz a többi egyhàz bemutatkozója is;)

    VálaszTörlés
  8. Nálunk az élet része, anélkül, hogy vallási retorikába és egyébbe bonyolódnék. Metodista vagyok, nincs nagy hókuszpókusz, magamutogatás.
    Kicsi gyerek korom óta járok, jártam közösségbe, mely az ötvenes, hatvanas, stb... években óriási támasz volt. Barátaim között lelkészek vannak, maszlaggal nem etetnek, egyfajta vezérfonal a hit. És itt, ahol lakom a református lelkész az, aki a Bibliát életvezetési tanácsadó szakirodalomként kezeli. Nála elképesztőbb fazont nehéz találni, gitár, foci, fotózás, sok gyerek. Semmi kenetteljesség, sőt az ellenkezője! A vallás, a hit és egyebek összekuszálódnak, a papok mintája többször teher, mint erő. Kerüljük a fanatikusokat, és hálát adunk a tiszta, egyszerű szolgálókért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tök jó, örülök. Nekem eddig nem sok jó tapasztalatom van hittel és vallàssal kapcsolatban, de nyilvàn van ilyen is.
      És tényleg azt mondom, hogy legyen mindenkinek a maga hite szerint jó (az enyém az a sajàt magamba, az erőmbe és az energiàimba vetett mély meggyőződéses hit).

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.