csütörtök, március 30, 2017

furious anger

Hú, gyerekek, már kora reggel lábon kihordtam egy agyvérzést, a gyerekeim valami elképesztőek. 
Én még ki se tudom nyitni a szemem és bambán ülök a kávém fölött, mikor ezek már egy brutális ordítós-csapkodós harcban vannak az asztal körül.
A vita tárgyától konkrétan agyfaszt kapok: ki üljön Léna helyén(!). Marcika még soha az életben nem ült ott, sőt, eddig eszébe sem jutott, hogy ott kéne neki, de akkor, mikor húsz perc késésben vagyunk és éppen indulnunk kéne mikor még reggeliznek, akkor muszáj elkezdeni hangosan visítani, mer ő ott akar ülni, ott akar ülni! ÚRISTEN.
Egy csomó friss anya azon borul ki, hogy neki senki sem szólt, hogy a csecsemőkor ilyen rohadt nagy szívás, én meg épp azon idegeskedem, hogy nekem meg senki sem szólt, hogy ha minimum két gyereked van, akkor nem árt, ha legalábbis túsztárgyalói képességekkel és egy pszichopata hidegvérével rendelkezel, mert megállás nélkül elviselhetetlenül hülye konfliktusokat kell majd kezelned. 
Oké, szuper dolog a tesó és szerintem nem jó az egykeség (bocsánat minden egykétől és valamiért egy gyereket vállaló anyukától és egykeségben hívőtől, én ezt így gondolom), meg persze nekem választásom se volt, hogy hány gyerekem legyen, jött egybe a kettő megállíthatatlanul, de basszus, tegnap Lénával annyira egyszerű volt kettesben elmenni az orvoshoz, komolyan, mindenki becsülje meg, ha legalább pár évet kettesben lehet az egyszem gyerekével, nekem ez csak maximum néhány órára adatik meg nagy ritkán és hát megdöbbentő a különbség és tuti, hogy a vérnyomásom sem egyforma ha egy, illetve két gyerekkel vagyok épp.
Megyek, nézem egy kicsit a falat (tudjátok, van ez a zen buddhista meditáció, aminek a lényege, hogy naphosszat a fehér falat nézve üríted a tudatodat); én teljesen biztos vagyok benne, hogy kisgyerekes anyák agyából pattant ki ez a módszer.

16 megjegyzés:

  1. Huhhhh.. ha itthon is ez menne, megbolondulnék (egykés anyu - nem lett több - néha bánom, néha nem :) ).
    Nekem a suliban pont elég ~30 gyerek, ahol naponta minimum 5-6, de inkább több hasonló vita adódik, olykor 10-15 fő részvételével.
    Szeretem én az észt osztani, szerintem ezért is lettem tanító néni, de néha csak nézek: tényleg ez kell nekem??? Vagy épp ideje lenne pályát módosítani...

    VálaszTörlés
  2. Én is egykeként nöttem fel és csak egy gyerekem lett, de hosszú távon szerintem mégis sokkal jobb, ha van testvér. Szülöként is, meg gyerekként is. Erre gondolj falnézés közben :)

    VálaszTörlés
  3. Hehe, én a múltkor megálltam az út szélén a kocsival, és mondta, hogy ha azonnal nem hagyják abba a veszekedést, akkor kirakom őket (két nagyfiú). Minden áldott reggel mint két 40 éve házas morgolódnak hülyeségeken egymással. Ők ebben a főkolomposok a két másik nem nagyon gerjeszt vitákat.

    VálaszTörlés
  4. Amíg volt két olyan gyerekem, aki egy időben volt ovis MINDEN reggel veszekedtek a másikkal, hogy ki nyitja ki először az ovi kaput, aztán az ajtót. Mindig! Soha soha nem értettem ezt...

    VálaszTörlés
  5. Na, ez a tusztargyaloi kepesseg mar nekem is eszembe jutott parszor, amikor el kell magyarazni h miert nem viszunk elemes jatekot a furdovizbe, meg ilyenek. Nalunk azon megy a ketrecharc reggelente h ki menjen ki eloszor az ajton. Eletbevago.

    VálaszTörlés
  6. Végülis mi az előnye a testvérnek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye ez csak kóltői kérdés?!
      Szàmonra a testvér örök baràt, szövetséges, akivel egy rakàs közös emlékem van, akire mindig szàmíthatok - gyerekkorban pedig a legfőbb jàtszótàrs.
      (A gyerekeim most pl a kertben épp azt jàtsszàk nagy egyetértésben, hogy kutyàk, én meg olvasgatok közben - hàt nen csodàs?

      Törlés
    2. Nem tudok elkepzelni sem fontosabb es ertekesebb hatrahagyhato orokseget egy gyermek szamara, mint a testvert vagy testvereket. Nekem olyan testvereim vannak, akiknek a nyomaba se lephetek, annyi kedvesseg, egyutterzes, humor jellemzi oket. Kolyokkoromtol kezdve erosen buszke voltam rajuk, es allandoan vaganykodtam veluk, akkoriban leginkabb az en nagyszeru, gyonyoru szep, mosolygo es eros batyammal (12 evvel nagyobb nalam), aki amikor edzett, egyedul engem turt meg a szobajaban, sot meg a nyaka koze is vett, sot, o velem vaganykodott a haverok elott, pl. mutogatta mindenkinek az elmondasok szerint, h milyen puha a fejem. Igen, lehet, h azota se nott be a fejem lagya 😀 A batyam szeretetteljes kisugarzasa nyert nekem egy kedvenc es egyetlen sogornot, es igy ot is lehet szeretni. Plusz egy nyereseg.
      A noverem ha csak megjelenik valahol, az olyan, mint amikor hirtelen kisut a nap. Hat ha meg elkacagja magat! Na az az igazi. Gyakran nevet, es a betegei jobban erzik magukat a jelenleteben, mert odafigyelo, gondoskodo es eltantorithatatlan, ha a masok jolete a tet. En felnottkent se kaptam olyan jellegu csendes es megkerdojelezhetetlen elfogadast, batoritast, cinkos osszenevetest, mint toluk. Ok megertik, miert faj, ha meghal valaki a csaladbol, ha szerre halnak meg.
      Eros tamaszai vagyunk egymasnak ebben a vilagban, es ezt semmi es senki nem veszelyezteti, mert fontosabbak voltunk es vagyunk egymas szamara, mint a sajat onzesunk.
      Az o gyerekeik a legaranyosabbak, es a keresztleanyom egy igazi fonyeremeny, a szivem csucske.
      Nem vagyok elfogult, ezek a szaraz tenyek.

      Törlés
    3. De szepet irtal!!
      Nagyon jo testverek vagytok

      Törlés
  7. Nálam az, hogy a családunk dinamikáját csak ők értik (úgy), mint én. Én személy szerint el sem tudom képzelni, milyen lehet ha az ember maga van a családi események közepette. Na meg ők azok, akik segítenek költözni, ha szakítok a pasimmal, akiket felhívok, ha valamin iszonyúan kiborulok ... Oké, erre lehetnek más emberek is, de azért a tesók jó esetben és nagyon sokszor ilyenek, az első mondatom meg megdönthetetlen szerintem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az első mondatodban van a lényeg szerintem is.

      Törlés
  8. szerintem is a testvér a legnagyobb ajándék, amit adhattunk a gyerekeinknek. ugyanakkor amikor azon megy az ordítás, hogy "kinézett az én ablakomon!!!" (az autóban), akkor azért rájuk tudnék borítani egy vödör jeges vizet.
    a férjem egyke (az anyukájáék 10-en voltak...), csodálja az öcsémmel való kapcsolatomat, és már látja, hogy jobban fog neki fájni a szülei elvesztése, mert egyedül lesz, mint az ujjam. akkor is, ha mi ott leszünk neki.

    VálaszTörlés
  9. Nem tudom olvastad-e a Testverek feltekenyseg nelkul-t, en imadom. Oke, meg igy is megorjitenek neha, de rengeteg jo otlet van benne, amik ha az esetek feleben hasznalnak (mert az esetek masik feleben elonti az agyam a duh es nem tudok jozanul reagalni), mar az nagy siker!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak arra emlékszem, hogy egész gyerekkorunkban minden percben rivalizáltunk, árulkodtunk a másikra egy kis plusz figyelemért egy dícséretért. Kislány koromtól kezdve mindig egy gyereket akartam, hogy neki ne kelljen senkivel se osztoznia (nem a csokin) a szereteten.
      Én csak nagyon kicsi vagy nagyon nagy korkülönbséggel láttam "jó" testvéreket. Gyerekkorról beszélek, felnőtt korban nehéz kívülről megállapítani.

      Törlés
    2. De ha jól csináljuk, plusz szeretetet is kapnak - egymástól. Ha jó napjuk van, imádnivaló látni, hogy vigasztalják / erősitik / dicsérik egymást. És ez megmarad akkor is, ha mi szülők már nem leszünk.

      Törlés
  10. Nekem meg - bàr felnőttként is veszekszünk pl az örökségen - mindig az jut eszembe a tesómról, amikor azt mondta, hogy akkor is jóban vagyunk, ha veszekszünk. És a gyerekeim is imàdjàk egymàst minden balhézàs ellenére. Nagyon rossz lehet ha van testvéred, de mégsem vagytok jóban.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.