péntek, április 15, 2011

furious anger

Próbálom megkapni a nekem járó anyasági támogatást, aminek előfeltétele, hogy az ember legalább négyszer megjelenjen terhesgondozáson és ezt igazolni is tudja. Na most én összesen hétszer voltam orvosnál (+két genetikai ultrahang+három védőnő) és most kitalálták, hogy nem fogadják el a papíromat, mondván, hogy nem szakorvosi rendelő vagy kórház pecsételte le - a magánrendelés az úgy látszik, hogy nem számít, ha az ember külföldön szült, akkor mindenképpen szívatják, hátha nem kell neki fizetni.
Igazából nem erről akartam írni, inkább ennek kapcsán arról, hogy azért van rosszul kitalálva ez a mi társadalmunk, mert az emberről alapvetően feltételezik, hogy hazudik és csal, márpedig, ez kicsiben - egy gyerek esetében, ájmín - is nagyon visszás: ha sokat mondogatod a gyereknek, hogy ő rossz gyerek, akkor nyilván az is lesz, ezt várják tőle, mi mást tenne, miért viselkedne másként. Ha pedig ez a hozzáállás kicsiben rosszat tesz, mért ne tenne rosszat nagyban: ha mindenkiről feltételezik, hogy csal, lop és hazudik, akkor egy idő után mindenki durcás gyerekként fog viselkedni: nem bíztok bennem? hát jó, akkor tényleg átverek mindenkit.
Nem, a dolog nem ennyire egyszerű és ahhoz, hogy egy csomó ember (viszonylag) békésen egymás mellett éljen, ahhoz szükség van szabályokra, törvényhozókra és a törvényt betartatókra, ezt én is tudom. Azt is tudom viszont, hogy egy társadalom a büdös életben nem nő fel, ha a tagjait örökké gyerekként kezelik.

14 megjegyzés:

  1. Sajnálom, de tényleg arra fizetnek, ha a kijelölt centrális terhesgondozóban pecsételtet az ember, no most azért arra csak lehet valami kivétel, ha nem is ott volt terhes az ember, azaz nem ott vették gondozásba!
    Próbáltál a Mo-i lakhelyed szerinti védőnővel beszélni? Mert talán ő elmondhatja, hogy mit lenne érdemes tenned- kinek kellene írnod...

    VálaszTörlés
  2. hát, a jogszabályban ez sehol nincs leírva, terhesgondozás van leírva - megjegyzem én egy embert sem ismerek, aki a lakóhelye szerinti nőgyógyászhoz jár és nem magánrendelőbe. ezek szerint senki nem kap anyasági támogatást?
    a védőnővel nem próbáltam beszélni - eddig bármit kérdeztem tőle, nem tudta, szóval szerintem most sem ő az illetékes.

    VálaszTörlés
  3. idézem: "Ki jogosult anyasági támogatásra?

    Anyasági támogatásra jogosult a szülést követően

    a) az a nő, aki terhessége alatt legalább négy alkalommal - koraszülés esetén legalább egyszer - terhesgondozáson vett részt"

    na most az nagyon szép, hogy szabályok vannak, de ne olyanok legyenek már, amiket sebtiben találnak ki és nem is sejthetjük őket... hogy központi terhesgondozás? miért is? boldogan beperelem őket ha nem fizetnek. imádom a bürokráciai balhékat.

    VálaszTörlés
  4. Molly, egy barátnőm most szült és ő is mondta, hogy csak az állami pecsétek érvényesek...:(

    VálaszTörlés
  5. a nőgyógyászom el se akarta hinni, hogy nem fogadták el (már kétszer kértük tőle ilyen papírt, egyik se volt jó vmiért), azt mondta, eddig mindig elfogadták...nemtom, majd a védőnőt megkérem akkor, hogy írjon egy papírt, csodás

    VálaszTörlés
  6. (amúgy meg nyilván könnyű annak kórházi papírt szerezni, aki magánrendelésre jár, de végül egy magyar kórházban szül (megjegyzem szívesen szerzek amerikai kórházi igazolást). tényleg és vajon mi van azzal, aki otthon szül? az nem kap anyasági támogatást, így diszkriminálják? de ez akkor is iszonyú igazságtalan, hogy hiába jártam otthon orvoshoz, ha nem fogadják el az igazolását, ráadásul szerintem tényleg jogtalan is, mert nincs ilyen szabály sehol. na mindegy,csak halálra idegesít a dolog, főleg azért, mert abszolút igazságtalan.

    VálaszTörlés
  7. tényleg röhej. remélem, hogy sikerül elintéznetek.

    (van vmi x ezer ft, amit meg csak akkor kap meg az anya, ha 3 napot bent marad a kórházban a csecsemővel. ez is fura.)

    VálaszTörlés
  8. "Ha a terhesség időtartama alatt a külföldi tartózkodás időtartama egybefüggőn az 5 hónapot meghaladta, az igazolás mellőzhető, a külföldön tartózkodás tényét azonban igazolni szükséges. E rendelkezés nem vonatkozik arra a nem magyar állampolgárságú nőre, aki a Magyar Köztársaság területén jogszerűen történő tartózkodásra hivatkozva nyújtja be kérelmét."
    Ez benne van a kérelemhez szükséges formanyomtatványban.

    VálaszTörlés
  9. nem tudom igazolni, hogy külföldön voltam, mert nem dolgoztam Olaszországban (máshogy meg hogy a csudába igazoljam, gondolom azt se hiszik el, csak ha isten ad nekik papírt erről) - de amúgy meg havonta hazajártunk orvoshoz, többek közt azért, hogy megkapjam ezt a pénzt és igazolni tudjuk,hogy voltunk dokinál, szóval fasza;)

    VálaszTörlés
  10. Sajnos ez egy ilyen rendszer és ha becsületes maradsz, akkor ilyenek történnek. Nem lehetne lefizetni egy védőnőt....?

    VálaszTörlés
  11. hát, így Amerikából nehéz:) de amúgy meg de, biztos le lehetne, de iszonyú idegesítő, hogy csak azt kérem, ami jár nekem, erre tessék, kiderül, hogy csak teljesíthetetlen feltételekkel jár nekem az a valami.

    VálaszTörlés
  12. Szia
    Eddig readonly voltam, de most. Szoval, ami a MAK-tol jon(ne) segely,(egyszeri anyasagi, csaladi potlek) azt nem kapod, mert nem elsz otthon. Ha hazamesz es 3 honapot otthon toltesz egybefuggoen, akkor onnantol kapod, ha a papirok rendben vannak, de visszamenoleg nem. Ami az oeptol jon (a tgyas meg a gyed), az jar akkor is, ha nem elsz otthon.
    Hogy ki es hogyan ellenorzi ezt az egeszet, azt nem tom, nyilvan senki, de igy szol a szabaly.
    A pecsetekrol nem tudok nyilatkozni, nekem a korzeti vedono pecsetelt meg a doki, akihez maganban jartam, neha behivott a korhazba es ott pecsetelgetett.
    (azert vagyok ilyen marha okos, mert en is otthon jartam meg dokihoz, aztan itt szultem, meg itt vagyok).

    VálaszTörlés
  13. igy jar, akinek a ferje hasznalja a gepet. marmint rossz a nick. diab voltam. naba meg a ferj. bocs.

    VálaszTörlés
  14. nemnem, éppen mákéktól tudom, hogy aki külföldön él, annak csak az anyasági jár (semmi más), ha...ha igazol, pecséteket mutogat stb...milyen okos doki, a kórházban is pecsételt, ő kellett volna nekünk.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.