vasárnap, augusztus 26, 2007

önvizsgálós

Tegnap rájöttem, hogy tulajdonképpen lassan megszokom a hallgatóság és helper szerepkört; azelőtt azt hiszem tetszelegtem ebben, aztán elkezdett zavarni, mostanra meg már beletörődtem.
Ennek sok oka van, én alapvetően azt gondolom, hogy valódi érdeklődésre nemigen tarthat számot egyetlen földi halandó sem (ha szerencsés, akkor persze elhitetik vele legalább egy kis ideig, hogy érdekes), ezért én egyre kevesebbet beszélek magamról; amikor véletlenül mégis kibukik belőlem valami fölösleges önvallomás, általában rögtön meg is bánom, mivel úgy érzem, hogy olyasmiről van szó, ami a másiknak tökéletesen érdektelen és érthetetlen, talán pont azért, mert képtelen vagyok a fejemben lévő dolgokat megfelelően visszaadni, ráadásul tele vagyok kimondhatatlan dolgokkal, amik által minden velem kapcsolatos információ torzul kicsit.
Erre persze lehet azt mondani, hogy nem kell mindent megosztani másokkal, de én azt hiszem kezdek minden információt visszatartani, ami talán nem egészséges, igaz, ezt sem tudom biztosan.
Engem mindenesetre sokkal erősebbé tesz az, hogy egy ideje mindennel egymagam küzdök, bár néha piszok nehéz, meg hát ugye nőnek lenni nem olyan egyszerű - idézzük csak fel azt a buta mondatot, hogy egy igazi nő mindig magányos - és még ha tudom is, hogy a kedélyhullámzásaim nem valódiak, ráadásul nagyban függnek a hormonszintem változásaitól, akkor is dögletes dolog katatón depressziósnak lenni akár öt percig is.
Ma is brutális sírhatnékra ébredtem - persze gyorsan megbeszéltem magammal, hogy ez nem ezért, hanem azért van... - és bár most egy kicsit jobb, mert egy ideje egész jól kezelem a fos hangulataimat, azért mégiscsak nehéz beletörődnöm, hogy időről-időre megmagyarázhatatlan kínokkal kell küzdenem és tudom, hogy ha hirtelen elvesztem az éberségemet, ha valami nagy fájdalom hatására elengedem magam, akkor megint jön a sok szar és megmagyarázhatatlan fájdalom, amin nem segít sem a sport, sem a szex, sem a szerelem.
A semmiből feltűnő üresség érzésén meg a végtelen szomorúságon nyilván csak én magam tudok segíteni egész egyszerűen azzal, hogy folyamatosan figyelek és nem hagyom elhatalmasodni ezeket a tébolyító hangulatokat.

6 megjegyzés:

  1. jaja. a figyelem jó. ha jó sokáig bírod, előbb-utóbb azonosulsz ezzel az éber felettes éneddel, aki kurvaerős, kurvaminden. csak aztán hogy győzöd le? az ilyen sosem boldog, max. fegyelmezetten elsiklik felette, ha szenved.

    (egyéb megoldás?)

    VálaszTörlés
  2. nem feltétlen kell ezeket a dolgokat legyőzni - nem is biztos, hogy lehet, ráadásul talán van is funkciójuk, ezt nem tudom biztosan - , sztem elég kordában tartani az ilyesmit.
    mellesleg nem hiszem, hogy létezik az a fajta boldogág, amiből teljesen kikalkulálhatsz mindenféle szenvedést.

    VálaszTörlés
  3. "(egyéb megoldás?)"
    én az én problémámra ezt több -kevesebb sikerrel alkalmazom, mások számára nincs javaslatom...

    VálaszTörlés
  4. úgy értettem, az önellenőrzés csak átmeneti javulást hoz; nem sokkal jobb, mint az önboncolgatás. mindkét esetben túl sok a "direkt" figyelem.

    VálaszTörlés
  5. én úgy képzelem - bár lehet, hogy ez naivitás -, hogy az önellenőrzés által az ember egy csomó mindent megtanul: megtanulja kezelni saját magát, illetve a rossz beidegződéseket is kijavíthat a figyelem segítségével.
    márpedig ha ez így van, akkor az önellenőrzésnek igenis fontos a szerepe, hiszen segít átalakítani rossz szokásokat; szokás alatt értek itt mindenféle fölösleges érzelmi reakciót akár, úgyhogy a figyelem egyfajta mankó, amit lehet, hogy kellő tanulás után már nem kell használni.

    VálaszTörlés
  6. az önkondicionálással az a baj, hogy olyan kis korban kéne elkezdeni, amikor még nem vagyunk rá képesek.
    (persze örök optimista vagyok)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.