csütörtök, január 21, 2016

nyaff és furious anger

Tegnap rondán összevesztünk Marcival, szegény Marcika teljesen kiborult, zokogott, rémes volt. Csak a szokásos kibékíthetetlen ellentéten balhéztunk: a ki mit/mikor csinál/nem csinál a gyerekekkel/háztartással kérdéskörön. Máson robbant ki ugyan a balhé, de hamar eljutottunk ide. Annyira nem szoktunk sose veszekedni, hogy mindketten kikészültünk, most is pocsék a kedvem, pedig általában hamar kibékülünk, csak a ronda veszekedések tudnak maradandó károsodást okozni. 
Egy csomószor egyébként pont olyankor balhézunk össze ezen a témán, amikor mondjuk Marci megy este a gyerekekért, minden szökőévben egyszer (tegnap is ez volt és amúgy hozzáteszem, hogy igazságtalan vagyok, mert reggel mindig ő viszi őket) és valahogy mindig azt érzem, hogy nekem ezekért az alkalmakért rettentő hálásnak kell lennem - már Ákos is megmondta pedig, hogy ez az én feladatom - és ezt utálom, aztán könnyen balhé lesz a dologból. 

Aztán még azon is rettentően felhúztam magam tegnap este, hogy a Saul fiából már megint ez a masszív zsidózás-bunkózás alakult ki, meg ezek a hetyke cikkek és kommentek, hogy ez azért fölösleges film, mert Holocaust-filmből már annyi van..., meg én azért nem fogom megnézni, mert unom a témát, már mindent tudok róla..*, hát baszki, szerelmes filmből meg százszor annyi van, oszt mégis mindenki azokon tátja a száját. Komolyan mondom. 
Magyar film díjat nyer valahol és mit csinál a magyar ember? Utálkozni, fújolni és zsidózni kezd (ja, plusz pár összeesküvés-elmélet is bejátszik). Mondjuk nem tudom mit csodálkozom: elég csak visszagondolni Kertész Imrére, meg az irodalmi Nobel-díjra, akkor is ugye az volt a baj, hogy a büdös zsidó nyert a szar témájával, nagy cucc, nagyobb baja is vót má' a emberiségnek.

Szégyen, komolyan. 



PS.: Csak büdöszsidózós kommenteket ne, nagyon kérek mindenkit.




* félreértés ne essék, lehet nem szeretni ezt a filmet miután valaki megnézte. De elvből, látatlanban utálni/fanyalogni szerintem több mint kínos.

20 megjegyzés:

  1. Sok van Rajtad
    egyszer kiborul a bili (aztán minden ugyanúgy megy tovább, sajnos tapasztalat).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, azért próbálkozunk kicsit egyensúlyba hozni...

      Törlés
  2. Na végre! Hogy lehet írni...

    Annyira sok témát érintesz amiben hasonlóan gondolkodunk, és ámulok, hogy minden nap jut időd ezeket leírni! :D

    Abba sem tudom hagyni a bólogatást a zsidózós témát illetően. Nem láttam még a filmet, a téma sem érdekel különösebben, de botrányosnak tartom a reakciókat. Szerintem ez nem egyszerűen szégyen, hanem egyenesen ciki! Mi magyarok már megint csípőből cikik vagyunk. Ez az igazság.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy van időm? Hát, egy poszt megírása átlag mondjuk öt perc, ennyi azért mindenkinek van.
      ha valami hosszabbat írok, arra is van, valahogy mindig volt, amikor a gyerekek pár naposak voltak, akkor is rendszeresen írtam. Fontos nekem ez a blogírás, úgy tűnik:)
      És persze van most egy nyugis munkahelyem, nincs már csecsemő korú gyerekem, szoktam sokat olvasni is, nézünk filmeket, hát fene tudja, biztos ha többet vasalnék meg főznék hétköznap, akkor ilyen úri huncutságokra nem lenne idő, de én nem hagyom magam;) - egy idő után nem lenne mit mondanom a gyerekeknek, ha csak a háztartás prüntyögtetném.

      Törlés
  3. De nem ezeket kell meghallani! Nemes Jeles nagyon jól megfogalmazta - ezek a "vélemények" annyit érnek, mit egy hangverseny felvételből kiszűrve a zenét a megmaradt köhögés és krákogás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csak annyira nehéz nem meghallani ezeket és annyira nehéz ezekkel a hangokkal együtt élni.

      Törlés
  4. Én mondjuk ebben a Saul témában azt nem értem, hogy hol a brében nézte meg annyi embert ezt a filmet, amennyi hozzászól. Én bárhogy igyekszem, sehogy sem sikerült eddig megnézni, mert a helyi moziban nem adták sosem, Pestre utazni mozizni meg muhaha kategória két gyerekkel, letölteni nem lehet. Szóval most tényleg, Józsi nagy nehezen, árkon-bokron át megszervezi, hogy megnézhesse, majd nagy erőkkel fikázni kezdi? Vagy hogy? Vagy ez is a "nemláttam, szar" kategória?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem látta, de nyilván szar, hiszen büdös zsidók vartyognak már megint az unalmas hülyeségükről - én ezt érzékelem. borzalmas.

      Törlés
  5. Én mondjuk ebben a Saul témában azt nem értem, hogy hol a brében nézte meg annyi embert ezt a filmet, amennyi hozzászól. Én bárhogy igyekszem, sehogy sem sikerült eddig megnézni, mert a helyi moziban nem adták sosem, Pestre utazni mozizni meg muhaha kategória két gyerekkel, letölteni nem lehet. Szóval most tényleg, Józsi nagy nehezen, árkon-bokron át megszervezi, hogy megnézhesse, majd nagy erőkkel fikázni kezdi? Vagy hogy? Vagy ez is a "nemláttam, szar" kategória?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, sokan úgy alkotnak róla véleményt, hogy nem is látták a filmet.
      Gáz valóban ami itt megy
      :-(

      Törlés
  6. Az első két bekezdésben mintha magunkat olvasnám, sok év után is, kedvencem a "hála" rész:) Amúgy ahogy nőnek a gyerekek, már nem borulnak ki, megszokják, hogy a szüleik néha így beszélik meg a dolgokat és inkább így és inkább hallják, de aztán vegyék észre a kibékülést is, mint csendben gyilkolásnzi a másikat, majd elválni, a gyerek meg csak néz, hogy de hát náluk minden rendben volt ( átéltem) ... Saul: Sajnos nem láttam, de biztosan nagyon jó film azt leírni, hogy tetszene nem tudom, mert kizárt, hogy az embernek ez tetszen. Most olvastam a Csíkos pizsamás fiút - jó könyv volt, megrázó és az sem tetszett és a belőle készült film sem. Amúgy először a könyv, utána a film, a kettő együtt még ütősebb.

    VálaszTörlés
  7. En megneztem a föszereplövel keszült interjut,amikor bemutattak.Az eleg volt ahhoz,hogy eldöntsem erdekel vagy nem.De sok emberben ennyi sincs meg.

    VálaszTörlés
  8. Én láttam - nagyon-nagyon furcsa film, a kameramozgásból adódóan minimum a film feléig hányingerrel küszködtem (témafüggetlenül is) - és sokszor úgy éreztem, hogy nem tetszik - aztán időnként váratlanul elbőgtem magam (és ez még úgy is jelent valamit, ha tudjuk, hogy sírós vagyok és hogy az a nagyon-nagyon abszurd (úgy értem, félelmetes, ijesztő, embertelen és rettenetes) kor, aminek sosem lett volna szabad megtörténnie (és ami felé szerintem eléggé tartunk ma is - újabb abszurd iszonyat) mindig is érdekelt

    VálaszTörlés
  9. Én is làttam, szerintem fontos film, ha lesz erőm, írok róla

    VálaszTörlés
  10. Szerintem messze nem annyira jó film, mint amennyire nyomják, de ezt már elmondtam ötvenszer és nem is ez a lényeg. Neked tetszik, nekem nem, nekem elég sok (többnyire egyébként zsidó, ha már ezt bele kell keverni) barátom és ismerősöm ért egyet azzal, hogy ez messze nem annyira jó film. Ezzel együtt nem akarom elvenni senki örömét, akinek tetszik, annak egészségére.

    Úgy leszólni valamit, hogy az ember nem látta, az nem jó, de nem biztos, hogy a filmet szólják le, lehet, hogy azt a hangulatot, aminek körülbelül kötelező jelleggel öveznie kell a filmet.

    Értem ezt úgy, hogy a filmtől függetlenül lehet érezni (az is lehet, hogy egyesek érzik, mások nem) egy olyan alaphangulatot, hogy egy holokauszt témára feltétlenül oda kell figyelni és díjazni kell, mert fontos, mert tanulja meg korunk fiatal generációja is stb.

    Ez kicsit hasonlít ahhoz, amikor Conchita Wursttal meg kellett nyeretni a dalfesztivált, mert nem tetszést nyilvánítani vele kapcsolatban megbélyegezhető homofóbiaként. Akkor is volt egy ilyen hangulat, ami igazságtalanként hatott a többi indulóval szemben, a pozitív diszkrimináció ugyanannyira sportszerűtlen, mint a negatív.

    Persze, van egy csomó ember, aki zsigerből utál mindent, aminek köze van a zsidókhoz vagy a melegekhez/transzvesztitákhoz, mit tudom én, kikhez és nem a legokosabb rétegre jellemző, de én például értem azt, hogy sokak számára fárasztó, ha egy holokauszt filmről csak pozitívan lehet nyilatkozni, mert nem így tenni sokak szemében antiszemitizmus. Vannak nagyon jó holokauszt filmek, ez szerintem nem az, és ha ezt feltűnően sokan gondolják így a hétköznapi életben - olyan emberek, akik sok filmet láttak és véleményem szerint meg tudják ítélni -, akkor az emberben csak felmerül a kérdés, hogy akkor mégis miért? És erre nehéz más választ találni, mint azt, hogy hát igen, holokauszt téma. Illetve Cannes-ban megvette egy menő forgalmazó, aki szétlobbizza amerikát vele és nyomják, mint az istennyila (ezt Erdélyi Mátyás nyilatkozta le, láttam a tévében), mert nyilván nem akar vele bukni - nem is fog.

    Szóval itt sokkal több árnyalat van, mint a mocskos antiszemiták, akik meg se nézik, de már utálják és a műértő cizellált lelkűek, akik meg kötelező jelleggel el vannak ájulva.

    Mondjuk nálam ott ment túl a határon a Saul fiával kapcsolatos hülyeség, amikor azzal volt tele a sajtó, hogy "úgy kellett sírni, hogy ne mozogjon a kamera". Hát nem tudom, nem sok forgatást láttam eddig, de egy párat igen és azért legyen akármi a téma, ott aligha kell úgy zokogni, hogy remegjen a keze. Ha mégis így van, akkor komolyan jobban tenné, ha felkeresne egy szakembert, de nagyobb valószínűséggel ez valami olcsó reklámfogás lehet, mindenesetre borzasztó.

    Mondjuk ez az egész filmes közeg - ahogy hallom - egy elég belterjes társaság és ez most megint nem az üldözési mániám, de például Nemes László is Jeles András fia, Erdélyi Mátyásnak meg a nagyapja valami nagy ember, én ismerek egy producert, akinek a lányával együtt kosaraztam, a lány semmilyen szakirányú iskolát nem végzett és rendezőasszisztens az HBO-nál, a bátyja gyártásvezető, azt hittem, röhögőgörcsöt kapok, amikor megláttam. Egy ismertebb magyar színész mindkét gyereke a filmművészetire jár és állítólag nem akkora lumen egyik sem és így tovább. Más, tehetséges fiatalok meg megfeszülnek, hogy bejussanak és ötször futnak neki, aztán lehet, hogy sose jutnak be. De ez mondjuk már nem kapcsolódik, bocs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért bármennyire is belterjes és erős a hazai filmlobbi, az Oscar-jelölésig nem nyomják fel a filmet - nem tudom, hogy "jó" film-e, nem véletlenül fogalmaztam úgy, hogy furcsa film - azt nem merném rá mondani, hogy "tetszett" - de azt, hogy hatással volt és van rám, azt igen. És talán emiatt a képessége miatt - hogy beszédtéma hosszan, hogy értetlenkedést és indulatokat és érzelmeket is képes indukálni, talán mondható az, hogy jelentős vagy fontos film (még akkor is, ha nem jó - én sajnos nem nagyon tudom ezt megítélni, még saját magamban is ambivalens, hogy mit gondolok róla). Bennem az irányú kétség nincs, hogy a témáról kell-e beszélni, szerintem veszélyes nem emlékezni és nem beszélni róla.

      Törlés
    2. Amerikai lobbi nyomja, valami amerikaiak szálltak rá, de már nem emlékszem pontosan.

      Persze, a holokauszt fontos téma, amiről kell beszélni, de nem biztos, hogy automatikusan le kell nyomnia az összes többi témát azonnal egy filmfesztiválon csak azért, mert holokauszt.

      Egyébként szerintem ha már a témáról beszélésnél tartunk, szerintem arról is fontos lenne beszélni, hogy nem teljesen tűnik egészségesnek, hogy 70 évvel később is képes rá, hogy tematizálja a politikát és a közéletet és a beteges utórezgésein próbálunk talpon maradni.

      Pro és kontra megvannak az elmebeteg utórezgések, kezdve a mániákus holokauszttagadástól az ész nélküli rasszistázásig. Vannak antiszemita emberek, de vannak nagyon sokan, akik naponta tíz-húsz embert szemrebbenés nélkül rasszistáznak meg náciznak le. Ezek azért egy kicsit súlyosabb jelzők annál, hogy ész nélkül dobálózzunk velük.

      Szóval hogy 2016-ban szerintem nem jó, ha a németek túlkompenzálnak és valami rosszul értelmezett antirasszizmusból minden ésszerűség és minden kontroll nélkül eresztik be a menekülteket - amire már ők is rájöttek azóta -, teljesen nem normális, hogy hétköznapi emberek úgy náciznak le másokat, mintha a hajszínükről beszélnének, az meg még betegebb, hogy politikusok célozgatnak arra, hogy XY tevékenységének náci hangulata van, csak azért, mert ő nem ért egyet a véleményével.

      Szerintem a holokauszt aktualitása ezekben a kérdésekben van, nem feltétlenül abban, hogy még egyszer képezzük le valahogy azt, ami hetven éve történt. Ma is nagyon sok minden történik, ami kötődik a holokauszthoz és az azt követő bűntudathoz, sértettséghez, gyászhoz, érzékenységhez és erről nem nagyon esik szó, mindig csak visszamegyünk az időben.

      Törlés
  11. én azt gondolom, hogy ebben az európai-keresztény kultúrkörben ez egy nagyon fontos téma, akkor is, ha egyesek szerint lerágott csont (bár vegyük észre, hogy nálunk van egy párt, ami felvetette a zsidók tételes összeírását, tehát a lerágott csont kifejezés sajnos annyira nem is állja meg a helyét).
    azt meg, hogy ez a film annyira rossz lenne, hogy feltétlen csak pozitív diszkriminációról lehet szó amikor díjat kap, nekem kissé erős állításnak tűnik és csak azért teljesen leírni, mert páran (akik elvileg szakértők - bár olvastam lelkendező szakértői véleményt is; tudom, tudom, olyat csak a pozitív diszkrimináció miatt írhattak) azt gondolják, hogy nem jó, hát...szintén nem feltétlen állja meg érvként a helyét.
    az összeesküvés elméletek meg totál nem érdekelnek, igen, lehet, hogy valakik valahol nyomják ezt a filmet -a filmes díjak eleve politikáról szólnak szerintem -, biztosan sok más, nem Holocaust témájú filmet is nyomnak, túl kicsi vagyok ahhoz, hogy ki merjek jelenteni ilyesmit teljes magabiztossággal.
    nem, ez a film valószínűleg nem kiemelkedően jó (úgy általában kevés a kiemelkedően jó - pláne díjazott - film, teszem hozzá halkan) és igenis szoktak kapni fekete elnyomásról, arab bevándorlásról, feminizmusról, melegekről szóló filmek is díjakat, csak azoknak kisebb nálunk a visszhangja, hiszen a Holocaust témája az, ami - így vagy úgy, tetszik, nem tetszik - minket sokkal erősebben foglalkoztat és érint.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (illetve a melegség kérdése nagyon is foglalkoztatja a magyar közvéleményt, csak hát az meg aztán tényleg annyira beteg módon jelenik meg a legtöbb magyar ember agyában, hogy ilyetén filmes érdeklődését teljesen elnyomja.

      Törlés
  12. (IKL és persze nem mondom, hogy semmi igazság nincs abban amit mondasz, igen, jobban kéne kezelni ezt a témát, vagy legalábbis máshogyan, nagyobb távolságtartással, a tanulságok megfelelőbb levonásával, ugyanakkor azt gondolom, abban is van sok igazság, amit az előbb mondtam, az meg tényleg vérlázító, ha valaki látatlanban, már a témán fanyalog - ezt így gondolom, akárki akármit mond.)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.