szerda, november 25, 2009

hülye olaszok, olasz hülyék (Triesztblog)

Szóval ugye meséltem már, hogy nagy nehezen (olaszul) megbeszéltük ezzel az olasz izével (Paolo), hogy akkor ma reggel és 90 percet és teljesen kezdő és juj, de jó lesz, de én már igazából akkor sejtettem (mert a fickó teljesen őrültnek tűnt) és tegnap este már biztosan éreztem (ugyanis egy jó tanár telepatikus kapcsolatban áll mindenkivel, akiben akár csak egy másodpercre is felmerült, hogy tőle tanuljon), hogy nem lesz itt semmiféle kezdő angol meg to be-magyarázás, mer a fickó egyszerűen nem jön majd el és ez így is van rendjén, pontosan illeszkedik az itteni tanárságom történetébe, mindegy, felkeltünk időben, rendet raktunk és vártunk...és negyedkor azt mondtuk, hogy hát nyilván tök elfelejtette az egészet mer valószínűleg angol nyelvtanárokat hívogató-pszichózisban szenved és pénteken ismét rátört ez a nehezen kezelhető kellemetlen betegség, francba, pedig a mai pénz is kellett volna a Marci születésnapi ajándékához, nemtom mondtam már, hogy gyűlölök tanítani?
Btw mindig az jut eszembe, amit egy itt lakó magyar csaj mondottt nekünk, hogyaszongya Triesztben régen volt egy nagy elmegyógyintézet, ami bezárt és a viszonylag jó állapotú betegeket szélnek eresztették, nohát ezek leszármazottaival beszélek meg angol órákat, yea.
Amúgy meséltem már, hogy az új hobbink a lakásnézés? Naponta tárgyalunk mindenféle tulajokkal a riscaldamentóról, stufáról és condominióról, persze végül nyilván baromira nem költözünk majd sehová, mert túl nagy és idegesítő macera lenne, de bevallom, én nagyon élvezem, el is határoztam, hogy ingatlanügynök leszek (igen, csak miután már elvégeztem a pizzaiolo tanfolyamot), mert egyszerűen imádok idegen szobákban ábrándozni, bútorokat tanulmányozni, mérlegelni a kilátást és a fekvést, meg hogy vajon mikor honnan süt a nap.
Egyébként pedig jelenleg sci-fi fesztivál van Triesztben, nem, én nem szeretem az ilyesmit, de mivel itt soha semmi nincsen, minden alkalmat ki kell használni a művelődésre, tegnap láttuk ezt itt, ami egy elég didaktikus, ámde nagyon nyomasztóra és - az animációs részek, meg a hangulat miatt - igen eredetire csinált filmecske, ma meg megyünk valami nagyonfizikus bácsik nagyonelőadására a fekete lyukakról, de előtte, na, szerintetek micsinálunk előtte? Hát persze, hogy lakást nézünk, jessz.

6 megjegyzés:

  1. nekem szent meggyőződésem, hogy ti hamarosan igazán menő dzsánkik lesztek, a két zseni :)

    VálaszTörlés
  2. hát, sajnos nem hiszem, én konkrétan agyhalottnak érzem magam itt triesztben, na jó, marcinak elméletileg még van esélye a nobel-díjra

    VálaszTörlés
  3. a komolytalan tanítványok kiszűrésére a következőt tudom ajánlani: a postán vásárolj egy Postepay kártyát (5 euro), ami folyószámla nélküli Visa-electron kártya.Telefonos egyeztetéskor közlöd a tanítvánnyal,h a nyelvóra-időpont előtt 1 nappal fáradjon be a postára és utaljon 10 eurót a kártyádra (megadod a kártyád számát és a neved),és amit majd levonsz az órdíjból. a neten real-time ellenőrizheted, h befizette-e (postapay-tulajdonosoknak ingyenes szolgáltatás)
    hajrá, ne hagyd magad!:) az olaszok csak akkor vesznek komolyan, ha szigorú vagy velük.

    VálaszTörlés
  4. hááát, szerintem ha nem vagy nyelviskola, ezt nem tudod megcsinálni, egyszerűen nem fog senki hozzád járni (most legalább némelyik eljön néha:)). de persze egy ideális világban megtörténhetne, hogy a tanítványok így is elfogadnak...de komolyan: egy magántanárnak többek között a rugalmasságával is különböznie kell mondjuk a nyelviskoláktól, éppen ezért nem nagyon kérhet pénzt előre, engednie kell, hogy bizonyos órák ide-oda csússzanak, megértőnek kell lennie ha a tanítványok nem érnek rá, stb,stb. otthon rúgtam ki tanítványt azért mert nem tanult, de ott azért sokkal jobban válogathattam.

    VálaszTörlés
  5. Túl elnéző vagy, Molly :)
    egy magántanárhoz azért jár vlki, hogy személyreszóló foglalkozásban részesüljön, valamint a rugalmasság miatt (ahogy mondtad is), de az nem arról szól, h a lefixált időpontokat ide-oda tologatja kénye-kedve szerint, hanem hogy olyan időpontot és napot kérhet, ami a nyelviskolában esetleg nem lenne lehetséges.szerintem az új tanítványoktól nyugodtan kérhetnéd (az első alkalomra) az említett garanciát arra, h ne nézzenek már hülyének..
    ebk ha gyorsan akarsz sok tanítványt, akkor iskolás gyerekeknek segíts a leckefeladatokban,úgy, h házhoz mész.hirdess a helyi ingyenes újságban, bár gondolom, ezt már megtetted..good luck :)

    VálaszTörlés
  6. igen, igazad van, ez lesz a vesztem:). amúgy te hol művelődtél ki ennyire az olasz hozzáállásból? jójó, nyilván olaszországban, de pontosabban?

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.