szerda, december 16, 2009

Triesztblog

Ezen az éjszakán meg azon merengtem (igen, megint nem aludtam, szél van és zaj és hideg és halál), hogy az általam ismert trieszti magyarok vajon minek vannak itt (a szerelem miatt kényszerből itt dekkolókon (én) kívül persze)? Nem, nem jó a kérdés, a helyes kérdés inkább az, hogy miért pont itt vannak?
Azon a bizonyos magyar bulin amin részt vettünk úgy egy hónapja, nekem az volt az érzésem, hogy 1) senki nem szereti a várost 2) senki nem talál normális munkát magának és oké, hogy van ez a bizonyos olaszmán klasszik (gondolom ismeritek a jelenséget), de nemár, hogy az ilyen ne Toszkánába menjen, hanem megálljon Triesztben, ez lehetetlen. Vagy Toszkána sehogy se jött össze és Trieszt is jobb a semminél?
És ha a szlovéneket, a horvátokat vagy az osztrákokat szereti (az olaszmán I mean, de persze ez sehogyse stimmel, mer még sosem hallottam olyan olaszmánról, aki egy kicsit inkább mondjuk szlovénmán), akkor mér nem hozzájuk megy inkább? Talán mert itt még mindig több a munkalehetőség vagy talán mert az itteni hibridek még nem annyira olaszok, de kicsit azér szlovének és ez a keverék embertípus a legjobb? De ha az olaszmán igazi olaszmán lenne, akkor szépen elhúzna innen a fenébe és ha az olaszmán kicsit is szlovénmán lenne, akkor ő meg elmenne inkább az amúgy is klasszisokkal jobb hangulatú Ljubljanába, háddenem?
Félálomban kitaláltam valami megfejtést, de most minden olyan zavaros, hiába, nem könnyű az élet Triesztben.

7 megjegyzés:

  1. "Lee Mellon felnézett az égre. Újonnan szerzett ismerősök hajlanak rá, hogy felnézzenek az égre. Lee Mellon sokáig nézte.
    - Na? - érdeklődtem, mert szerettem volna a barátja lenni.
    - Sirályok - mondta ő. - Például az. - És felmutatott egy sirályra, de nem tudhattam, hogy melyikre, mert sokan voltak és mind a hajnalt szólongatták. Azután hallgattam egy sort.
    Hát igen, kézenfekvő volt a sirályokra gondolni. "
    (Brautigan, tudod :))

    VálaszTörlés
  2. hát igen, el sem tudom képzelni, hogy aki magyar, szabad akaratából miért szeretne Trisztben élni. borzalmas a bora, ezt tapasztaltam egyszer, átutazóban.
    ebk. ma eszembe jutottál, a kocsiban hallottam a hírekben, h egy trieszti fizikust letartóztattak Koppenhágában az ONU klmímakonferenciája helyszínén, mert Molotov koktélt dobált..
    : )

    VálaszTörlés
  3. hehe, ez jó, nem hallottam, na mingyár körülnézek, gugli a barátom:)
    igen, a bora borzalmas, meg hát Trieszt...na mindegy, nem ragozom, abból kell gazdálkodnunk amink van (sajnos)

    VálaszTörlés
  4. http://www.ilmessaggero.it/articolo.php?id=84458&sez=HOME_NELMONDO

    hehe és ott dolgozik ahol a marci

    VálaszTörlés
  5. hehe, ez izgalmas..
    itt a lehet csatlakozni a letartóztatott a "kiszabadításárt"
    http://www.petition.fm/petitions/lucatornatore/
    (nem is gondoltam, h Triesztben ilyen harcos docens brigádok vannak, akkor mégsem olyan uncsi..)
    :)

    VálaszTörlés
  6. dehát látod, ez is koppenhágába megy balhézni, nem itt csinálja a fesztivált:)

    VálaszTörlés
  7. Csak ugy motoszkal bennem: Mo-n hany olyan embert latsz, aki elegedett az allasaval, a szerelmi eletevel, a varossal, ahol lakik, az idojarassal es a magyar helyzettel?? Van egyaltalan olyan hely, ahol az ember csak attol, hogy ott van, tartosan jol erzi magat???
    Nem lehet, hogy az elegedettseg belolem jon, es meglehetos fuggetlen a kulso korulmenyektol? (jo persze nemi alap ellatottsag nem art :)
    Ja, es az olaszmanok nagy tevhiteket kergetve jonnek Oo-ba, ha tudnak (es mennyire probalom en is lebeszelni oket errol, de hiaba...), a legtobbszor rossz korulmenyek kozt szar munkakat vegezni, de amikor rajonnek, akkor mar gaz van, meg az illuzioikat is elvesztettek...

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.