szombat, október 08, 2016

ahogy a dolgok vannak

Tesómmal eladtuk a lakást (ez egy olyan fura dolog volt, hogy a lakás teljesen az enyém volt, én fizettem,  én laktam, de szegény bátyót meg kellett tenni adóstársnak mikor kihalt a család) és azon nyomban össze is vesztünk a másikon (van most egy elég jó opció a felezést illetően, csak sajnos elég gyakran kommunikációs problémáink akadnak és időnként rondán összebalhézunk, meg aztán mindenki feszült valamiért)
A közművek átíratása miatt az egész napot a vevőnkkel töltöttem és bár az én ügyintézésem kevéssé volt romantikus, mégis kipattant a fejemből egy keserédes magyar film ötlete: vevő és eladó egymásra talál a közmű átíratás útvesztőiben, a díjbeszedős kisasszonyok morózus tekintetétől kísérve kacsmarog az utolsó vízszámla kiegyenlítésekor, a kezek véletlenül összeérnek a villanyóra leolvasásakor, meg ilyesmire gondoltam.

Hú, fáj a szívem a lakásért, a háznézés meg most az új opcióval összekuszálódott - az árak pedig mennek szépen fölfelé.
Amúgy itthon vagyok végül betegnek, arcüreg-gyulladásom van, hiába, no, érdemes volt a jeges szélben a NAV-hoz és az OEP-be rohangálni az anyanyelvi tanárok ügyeit intézendő.
Nem baj, végre kialszom magam, meg olvasok, csak sajnos késnek a rendelt könyveim, pedig a nyáron kialakított olvasási rutinomat akarom folytatni: nagyjából olyan nyolc könyvet olvastam el júniustól szeptemberig. (Mondjuk azt még nem is meséltem, hogy a térdemben belapult porc miatt a nyáron egy csomó időt heverésznem kellett, merthogy konkrétan nem tudtam lábra állni, szóval talán ezért is volt időm olvasni). Most persze lelassult ez az iram, mert egy csomót kell dolgoznom, de olvasni annyira jó, hogy muszáj küzdeni (és vég nélkül könyveket vásárolni).

12 megjegyzés:

  1. Ha a térdről hallok, kiráz a hideg. Volt hozzá szerencsém. Remélem, megjavul magától a tiéd!
    nekem műteni kellett, eltört a porc.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem már majdnem rendbe jött, bár még nem tökéletes, futni nem merek július óta. Az orvos azt mondta, hogy műteni biztosan nem kell, kaptam bele méregdrága injekciót, meg szedek szintén méregdrága porc gyógyszert - mondjuk a térdemben egy kicsi púp az istennek nem akar elmúlni, emiatt vissza is akarok menni.
      Azt már csak halkan merem mondani, hogy ez az egész móka MR-rel és gyógyszerekkel együtt olyan százezer forintomba került (nesze neked tébé...egy vicc volt egyébként az állami egészségügyes próbálkozásom: kábé kiröhögtek, mikor próbáltam időpontot kérni, mondván, hogy nem tudok járni, sürgős lenne.)

      Törlés
    2. Nekem attól múlt el végül a porckopás okozta térdfájás, hogy TÈNYLEG abbahagytam a futást. Nem akartam elhinni a tök jó fej és kompetens gyógytornásznak egy éven keresztül, hogy nulla percet szabad futnom, ha azt akarom, hogy elmúljon. ès igaza lett a rohadéknak. Viszont van élet és sport a futáson túl is (ha nem is olyan jó :) )

      Törlés
    3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés



    4. Én sem futok tavasz óta, mind két térdemben elszakadt egy egy szalag és a bal térdem artrosisos. Szenvedek mert nem futhatok, gyalogolok, de olyan sokáig tart, meg tornázok, de azt meg a térd kímélet miatt nagyon szelektálni kell. Hobelevanc mit tornázol? Ja bringázok is ... Nekem is ajánlották a szurit, de beparáztam tőle, 2 db lenne. Nagyon fáj? Most az LXR hialuronsavas kapszuláját kezdem szedni, ha nem jó marad a szuri.... - de rá sem tudok gondolni, hogy a térdizeletembe beledöfjenek egy tűt és feltöltsék valamivel. brrrr... Jobbulást az arcüreg gyulladásból hamar!

      Törlés
    5. Hialuronsavas injekciót kaptam, ami kb olyan, mint egy szúnyogcsípés, semmi extra. Pont ma ébredtem arra, hogy megint nagyon fáj a térdem, úgyhogy szerdán rohanok vissza az orvoshoz. Az a baj, hogy a térdet nagyon nehéz kiiktatni, ha sportolni szeretne az ember, úgyhogy én most egy ideje azon szenvedek, hogy mit mozogjak, ami kíméli a térdemet.

      Törlés
    6. Fitness studioba jarok. Nem akartam elhinni, hkgy a lábgépektöl nem fog ujra megfájdulni a térdem, de tényleg nem. A doki azzal magyarázza ezt, hogy megerösödtek a têrd körüli izmok es azok kimélik a porcot... a franctudja. Az uszast meg a biciklizest is ajanljak térdfajosoknak...

      Törlés
    7. Nekem direkt mondta a doki,a konditermet, de nincs rá időm. Molly nem fáj a szuri???? Akkor lehet, hogy mégis felveszem:) Én letöltöttem Péntek Enikő light zona edzését és abban van egy has+ comb izom etap, ami nagyon jól helyrehozta a szalagszakadás után a combizmaimat ( a többi torna is nagyon jó) és most készülök újra elkezdeni Jillian Michaels tornáit, aki a téli kedvencem:) Szóval Péntek E. tornája zseniális és tényleg térdkímélő!

      Törlés
  2. Ez persze nem jelenti azt, hogy sose futhatsz te sem, csak azt, hogy legyél türelmes és rugalmas :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a baj, hogy pontosan tudom, hogy mentálisan mindenképp a futás a legjobb sport nekem, de simán lehet, hogy most már nem nagyon szabad futnom, mert még mindig nem akar múlni ez a vacak. Az orvos szerint ez teljesen meg fog gyógyulni, csak hát már megint fáj és három hónapja történt a baj vele (nekem amúgy hosszú autózástól lett a nyaralás alatt - egyszerűen sokat volt behajlítva a lábam és állítólag attól lelapulhat a porc.)

      Törlés
    2. A szurira azt mondt aaz orvos, hogy 10 emberből kilencnél beválik, de felszívódik és 6-8 havonta újr akell adni, van egy 127 ezres injekció is, az nem szívódik fel, nekem 2x 17500 Ft lenne ha felveszem.

      Törlés
    3. Holnap visszamegyek az orvoshoz, mert még mindig fájogat, akkor majd megkérdezem, hogy hogy is van ez. Elvileg nekem teljes gyógyulásra van kilátásom ezzel az egy injekcióval is, mondjuk kétségtelen, hogy a dolog még várat magára...;)
      Egyébként a Cartinorm, amit folyamatosan szedek, ugyanolyan hatású az orvos szerint, mint az injekció, csak sokkal lassabb.
      Nekem egyébként azt mondta a sportról a doki, hogy bármit sportoljak ami nem fáj.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.