kedd, október 11, 2016

kieg. az előzőhöz

Valamelyik nap olvastam arról egy hosszú cikket, hogy miért jó harminc fölött gyereket szülni, nos, a szerző nyilván későn szült, mivel a cikk óriási hozsanna arról, hogy a kései szülés az egyetlen üdvözítő, kábé egy negatívumot említett, hogyaszongya öreg és ronda leszel, mikor a gyerek érettségizik, vagy valami ilyesmi.
Oké, van sok előnye a kései gyerekvállalásnak, de pont az én dilemmám az nagy hátránya, nevezetesen, hogy - és ez most önző módon csak rólam szól - visszamentem a közoktatásba, mert 'jaj, de jó, szünetek, jaj de jó, kiszámítható munkaórák (na persze), ez szuper kisgyerekekkel', csak arra nem gondoltam, hogy ebből az állapotból biztosan tovább akarok majd lépni egy évvel később amikor nagyobbak lesznek, de basszus hova menjek ötven évesen (ők akkor lesznek 14 évesek)?
Magyarországon egyértelműen sehová, hiszen már most is késő valami újat/mást keresni. Külföldön elvileg esélyesebb minden, ha az ember idősebb, de biztos hogy esélyes akkor is, ha az ember idősebb ÉS külföldi?
Nem mintha külföldön lennénk, dehát.
Jaj, nem tudom, olyan nehéz ez, annyira elveszettnek érzem néha magam. Egyszer a Szex és New Yorkban az egyik csaj mondta mímelt vicces reakcióként a (nem létező) pasijáról érdeklődő valakinek, hogy nem biztos, hogy mindenkinek van párja; na hát ezt érzem én karrierfronton: talán egy idő után fel kell adni az önazonossági álmot - amit mellesleg egy párszor már feladtam és mindig azt hittem, hogy oké, belenyugszom, nekem ezt dobta a gép, valami nyughatatlanság/hiányérzet mindig szorítja a gyomrom, hát istenem.
Mondjuk előttem van egy nagyon rossz példa is erről: az apukám egész életében azt siratta, hogy a közelébe sem jutott az életnek, amit megálmodott, hogy ő ügyvéd, színész meg tanár akart lenni és végül túl hamar gyereket csinált és sose került be az egyetemre, hiába próbálkozott sokat és sokáig. Emlékszem milyen boldog volt, mikor tanítani kezdtem; na tessék, valaki másnak az álmait mégis sikerült valóra váltanom - tán be kéne érni ezzel.


Vicces ez a blog, vagy öt éven át a súlyos egzisztenciális válságomról és a reménytelen szerelmi életemről szólt, aztán most vagy három éve a lehetetlen/nemlétező karrierem a fő csapásvonal.
Oké, ne legyünk telhetetlenek: pár éve még (most már nyolc, te jó ég) a fél karomat adtam volna azért, hogy találjak valakit, akivel egy húron pendülünk. Azért így fogalmazok, mert szerintem a szeretés nem elég egy (normális) kapcsolathoz, kell hozzá még a csapatmunka képessége, meg valami nagy-nagy cinkosság.








PS: Még mindig nem tudom hogy csináljam a blogbezárósdit, a bejegyzések jelszavazása jó ötlet, de azt még nem találtam ki hogy működne és amúgy meg persze lusta vagyok ezen gondolkodni, de időben szólok, ha rájövök a szándékaimra, addig meg vekengek viszonylag semleges témákról.



8 megjegyzés:

  1. Szerintem ahogy több lesz a gyereked, vagy ahogy idősödnek és főleg mi is, sajnos eljutunk arra a szintre/ én már igen/, hogy oké akkor csak ennyi a karrier és kész, ezt csinálom mert ezért kapom a fizetést. Ez persze nagyon szomorú, meg minden, de ennyire jut az embernek ideje, energiája kb. az én "karrierem" 11 éve húztam le a budin, amikor feladtam az izgit a kényelmesért a gyereknevelés miatt, mostanra már hozzá is szoktam a gondolathoz, csak néha bánt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rosszul fogalmaztam: engem nem a karrier érdekel, hanem a pénz:) nem tudom mondjuk, h a tűrhető fizetés létezik-e minimàlis karrier nélkül...

      Törlés
    2. Sztem Mo-on ez olyan, mint a viccben:
      - mit mond az arufeltolto, amikor kinevezik ceo-nak?
      - koszi, apa.

      Viccet felreteve, en ugy latom (igaz a versenyszferaban), hogy vannak (csalados) nok, akiknek van karrierje, de ott mondjuk a nagymama neveli a gyerekeket (o meg tulorazik, targyal, ceges vacsira megy, utazik etc); meg vannak a tobbiek (joval tobben), akik probalnak a felszinen maradni, kozepszar fizuval, kozepszar meloval es a legyintessel a hatuk mogott h "ja, a Gizike? Hat o hazament mert a Beluka beteg".
      A baber egyertelmuen a "szingliknek" terem, akik barmikor bevethetoek. Szivas.
      Azt nem tudom h aki pl egyetem utan szult, es a gyerekei 10-12 evesek (ezt a kb 35 eves korosztalyra vetitem), az most hogy all, mert oke h nagyok a gyerekek, de ott meg a szakmai tapasztalat meg az evek hianyoznak.
      Nemtom.
      Szivas ;)

      Törlés
    3. Ilyen van M. Gray. Lent említett tesóm. A gyerekek előtt nem is dolgozott, egyetem után rögtön szült, 10 évig volt otthon, majd bekerült egy nagyon jó helyre, napi 15-16 órát dolgozik, van pénze életében először és a gyerekeivel szinte nem is találkozik. A gyerekei "nagyok". 12, 10 és 8 éves az nagy? Szerintem nem.

      Törlés
    4. Nyilvan nem nagy meg nem tudom h ma hogy megy de mi anno masodiktol (altsuli) mindenhova egyedul jartunk. Suliba, haza, kulonorara.
      Ha mas nem, sztem mar ez oriasi ugras h nem kell 6 oraban dolgozni es lelepni 3kor h 4re ott lehess bolcsiben/oviban, ahol csunyan neznek h ejnye anyuka hat utolsonak kell jonni a gyerekert?
      Gondolom igy nehez a karrier, de tenyleg nem tudom, nekem csak egy 4 honaposom van.

      Törlés
  2. Ööö 30 felett szülni késő? Mennyivel 30 felett?
    Én is nagyon sokat gondolkozom ezen mert én ugye 41 évesen szültem és tök szuper hogy volt karrierem (de ez csak annyit jelent hogy kb van mire emlékeznem).
    Én is Gizike leszek ha visszamegyek dolgozni és már előre depressziós vagyok ettől.
    És pontosan ahogy M. Gray mondja aki már gyerekkel csinál karriert, ott nem is látja a gyerekeit. Ez van most a tesóméknál, mikor néha hazamegy (nem is minden nap megy haza) a gyerekek szétszélednek hogy ne is kelljen az anyjukkal találkozni. Kb. a nagymama az anyjuk.

    És amúgy ez "külföldön" sok helyen jól működik, láttam én Kanadában vezető beosztásban lévő nők dolgoztak csak 4 napot, meg ilyenek, csak ők nem 40 évesen mentek ki külföldre szerencsét próbálni hanem ők beleszülettek ebbe.

    Ebben nagy igaza van aki azt mondja hogy külföldön sokkal jobb a work-life balance is meg a beosztás-fizetés reláció is, csak én úgy látom hogy ehhez ott kell kezdeni 20-23 évesen nem itthon. Hacsak nincs valami egetverő szerencséd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, sok tekintetben nyilván már lekéstem mindenféle külföldi szerencsét, de még így is azt gondolom, hogy a legtöbb európai ország sok tekintetben sokkal élhetőbb Magyarországnál és folyamatosan elvágyódom innen.
      Szerintem a 35 feletti életkort tartják manapság késeinek gyerekvállalási szempontból, de ha jól érzékelem, ez egyre inkább kitolódik, lám-lám, Janet Jackson ötven évesen terhes...(durva, azért)

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.