hétfő, november 21, 2016

"betegbeteg"

Ha kilencvenháromszor nem keltem Lénához éjjel, akkor egyszer sem, szegénynek úgy tűnik begyulladt a füle, kábé egész éjjel fenn voltunk mi ketten.
Szánom-bánom, de undok is voltam vele többször, mert van egy olyan szokása, hogy egyszerűen nem mondja meg, hogy mi baja, csak sír és ettől bevallom bedühödök néha, főleg, ha előzőleg öt percet aludtam és hajnalodik.
Normális esetben az éjjeli sírás nála azt jelenti, hogy pisilnie kell, de most megállás nélkül sírt. 
Nagy nehezen kiszedtük belőle, hogy a füle fáj, elkezdtük melegíteni, de már ekkor is vagy éjfél volt, reggelre meg már láza is volt szegénynek. 
Kihasználtam, hogy legálisan itthon maradhatok Lénával, gyorsan el is mentem orvoshoz (na ezért vagyunk mázlisták, hogy Marci szabad, mint a madár), aki szerint nemcsak hörghurutom, de krónikus  gégegyulladásom is van és baromi gyorsan húzzak gégészhez, még mielőtt valami polipot fejlesztek a gégémre (apukámnak volt, btw). 
Azt mondta, időpontot úgyis csak húsvétre kapok, de próbálkozzak azért...és nédd már: mindjárt indulnom kell, kaptam mára (!) egy időpontot, tök jó. 
Mondjuk a gégetükrözés lehetősége annyira nem dob fel, szóval jézusom. (Amíg engem hánytat a gégész, Marci Lénát viszi orvoshoz, jók vagyunk).

14 megjegyzés:

  1. Bocsi, hogy a lényeget ragadom meg, de amikor éppen nincsen stresszhelyzetben a fájdalom miatt, akkor el tudja mesélni, hogy miért nem mondja meg, mi a baja?
    Egyébként pedig jobbulást mindkettőtöknek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmilyen helyzetben nem tudja miért nem mondja mi baja...

      Törlés
  2. Te jó ég, jobbulást. A gégegyulladás nem ugyanaz, mint gyerekeknél a krupp?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, ez inkàbb ilyen hörgős-szàraz köhögős rossz, a krupp sokkal rosszabb.
      A gégész szerint 2-3 hétig ne beszéljek, na persze.
      Egyébként megint meggyanúsított az orvos a Marcika-féle majdnem-asztmàval (ami sok köhögéssel jàr és ún asztma előtti àllapot)

      Törlés
    2. Nekem volt egy majd fél év öt éve, mikor folyamatosan köhögtem, fulladva, hörögve, szárazan, egy csúnya nátha után maradt meg a köhögés és nem múlt sehogy. Semmi kanalas orvosság nem használt, aztán elmentem gégészhez, aki szintén ezt az asztma előtti állapotott állapította meg, adott is rendes asztmabefújót. Egy-két hétig használtam, de annyira frusztrált az egész, meg voltam győződve, hogy nekem nincs asztmám, ez egy baromság, hogy abbahagytam és elmúlt, biztos benne volt, h hatottak a gyógyszerek is, csak ezeket a szteroidos cuccokat hónapokig kellett volna fújni, nem akartam azt. Most tavaly megint előjött, szintén egy megfázás után, hetekig köhögtem, aztán az öcsém adott egy brutálisan erős pemetefű cukorkát, ami kb szétmarta a torkomat, félig bírtam elszopogatni, majd kiköptem. De láss csodát, fél óra múlva nem köhögtem, döbbenetes volt!

      Törlés
    3. Engem is elküldött màr két éve az orvos az asztmàmat gondoztatni tüdőgyógyàsszal, de én is úgy döntöttem ez hülyeség, sokàig nem is volt utàna semmi bajom...

      Törlés
  3. Ja és persze köszi a jobbulàsosokat mindenkinek!:)

    VálaszTörlés
  4. Szegény Léni és te, gyógyuljatok meg hamar!

    VálaszTörlés
  5. Jobbulást!
    Sokat gondolkoztam már azon, hogy valami tartósan meleg éghajlaton kéne élni, ahol nincs november, nincs száraz köhögés, nincs sapka, és nincs fülfájás :(.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó köszi. Az a baj velem, hogy én Houstonban is képes voltam fél évet végigköhögni, pedig ott aztán tényleg mindig jó idő van.

      Törlés
    2. Mi most kiköltöztünk bp. mellé egy kisvárosba, azóta egyszer voltam beteg, 2 hónapja semmi bajom, el se hiszem. Eddig ősztől tavaszig takonykór, torokfájás. A gyerekek is jól vannak, még úgy is, hogy Bp.-re járnak intézménybe. Szerintem a jó levegő a titok, hogy hideg vagy meleg az mindegy.

      Törlés
    3. Hàt,Pécelen àllítólag vmi hiper-szuper hegyi szél fúj, direkt adztmàsoknak, kívàncsi vagyok...

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.