szerda, április 07, 2010

vizsgálatokon elmélkedő

Akartam már egyet a terhességi vizsgálatokkal járó érdekességekről, most talán van is erőm hozzá.
Szóval elég siralmas volt az olaszoknál az első vizit, ugyanis ők a tizenkettedik hétig nem csinálnak ultrahangot (bemondásra elhitték, hogy terhes vagy), én meg ezt kissé barbárnak minősítettem, meg a nyelvi korlátok miatt amúgy is tök kényelmetlen volt az egész helyzet, úgyhogy végül hazamentünk a dokimhoz, aki ugyan kissé hebehurgya időnként, de legalább nála kiderült, hogy ez egy ikerterhesség (itt ugye a tizenkettedik hétig ki sem derült volna, pedig azt mondják, az ikrekre sokkal jobban oda kell figyelni).
Érdekesség viszont, hogy az olaszok sokkal komolyabban tesztelik a vért és több nemi betegségre (így HIV-re is, amit otthon rejtély, hogy miért nem csinálnak, szerintem nagy felelőtlenség) szűrnek (mondjuk úgy tudom, hogy az olaszoknál sok a HIV-fertőzött; a magyarországi adatok meg valószínűleg teljesen megbízhatatlanok, merhogy szinte senki nem foglalkozik a témával, mint tudjuk), így az otthoni dokinak odaadtam az olasz listát, hogy akkor ezeket szeretném megcsináltatni és elképesztő volt a HIV-tesztre adott reakciója: a HIV az minek? az nem kell... na mindegy, hát végül a saját szakállunkra elmentünk mindketten, de akkor is elképesztőnek tartom, hogy 2010-ben egy orvos ilyet mondjon.
Oké, értem én, hogy nagyon szende fejem van és úgy nézek ki, mint aki kettőig se tud számolni, nade ennek ellenére lehet, hogy egész Budapestet magamra rántottam az elmúlt években, vagy mittomén.
Jó, persze lehet mondani, hogy a te felelősséged, ha vad szexuális életed van, nézesd meg magad rendszeresen, de furcsa, hogy szifiliszt néznek, HIV-et meg nem és furcsa az is, hogy egy orvos nem boldogan tapsikolva támogatja az amúgy sem túl népszerű HIV-tesztre áhítozó pácienst .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.