csütörtök, december 29, 2011

"You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody is crazy."*

Még mindig a gyilkosos könyvemet olvasom és fontos megállapításokra jutottam: ha kisfiatok van, soha, még véletlenül se öltöztessétek kislánynak: tíz sorozatgyilkosból mondjuk úgy nyolcat az anyja időnként kislánynak maszkírozott (állítólag nagyjából innen eredeztethető a sorozatgyilkosok nőgyűlölete - igen, szokott nekik ilyen lenni és az anya ebben kulcsfigura: ha ő elcseszi a dolgokat, akkor nagyon nagy bajok történhetnek később.)
Aztán még arra a megállapításra jutottam, hogy Amerikában azért van egy rakás sorozatgyilkos, mert a munkamorál miatt korán sérülnek az anya-gyerek kapcsolatok: itt a nők hat hétig vannak otthon a csecsemőikkel, utána rohannak vissza dolgozni és a könyvem írója szerint a korai anya-gyerek kapcsolat sérülése kritikus meghibbanás szempontjából, márpedig a bölcsi miatti elszakadás komoly traumákat okozhat, ebben biztos vagyok. (Én például gyűlöltem a bölcsit, majdnem ki is rúgtak, olyan balhét csináltam egyszer - pont két éves voltam akkor.)
Nem, ne aggódjatok, nem lesz mindenki sorozatgyilkos, aki korán bölcsibe megy, illetve aki bármilyen módon sérül gyerekkorában, nyilván kell ehhez egy rakás más (későbbi) probléma, (szexuális) abúzus (no meg genetikai eltérések) is, ugyanakkor szerintem az anya munkájának überfontossága igenis nagy rombolást okozhat a gyerekek lelkében.





*Charles Manson

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.