szerda, február 27, 2013

ilyen olasz izék

Mindig verem a mellem, hogy a gyerekszüléstől nem hülyültem el, hogy a bezártság nem tett agyhalottá, hogy pont ugyanolyan gondolkodó lény maradtam, mint annak idején, de tegnap rájöttem, hogy ez nem igaz. 
Kicsit elhülyültem, pontosabban zilálódott az agyam. Azelőtt sem tudtam egy percnél tovább figyelni semmire, mára ez egy másodpercre redukálódott, úgyhogy iszonyat nagy nyűg nekem most ez az olasz tanfolyam. 
És nem szeretem. Nem szeretem, nem tehetek róla. Nem szeretem ezt a nyelvet valamiért, pedig küzdök a rossz érzéseim ellen, de valamiért egyáltalán nem ragad magával az olasznak semmilyen része, hiába szép tényleg, de valahogy nincs közöm ehhez a kultúrához, nem tudom miért, pedig 15 évesen még vadul olvastam Moraviát, Soldatit, Goldonit meg Buzzatit és folyton olaszul akartam tanulni, de valahogy mostanra teljesen kiveszett belőlem az érdeklődés az olasz bármi iránt. Nem, bocsánat, azért a kaja isteni és a táj tényleg gyönyörű és igen, nagyon hangulatosak a városok.
A tanár meg kedves, aranyos, az átlagos olasz tanárhoz képest egész jó is, de se szaga, se bűze, az egész olyan lapos, érdektelen, uncsi erasmusos lánykák sipítós hangon felolvasgatják a példamondatokat, ej, öreg vagyok én már ehhez azt hiszem. 
Btw olasz tanár: a múltkori óra előtt Berlusconiról tartott kiselőadást és az volt a konklúziója, hogy hiába imádja az olasz kultúrát, a tájat, az embereket, a kaját, ha egyszer a politikai helyzet itt ennyire tragikus. 
Nagyon elgondolkodtató - és a magyar gondolkodás is hasonló azt hiszem -, hogy valamiért az emberek nagy része úgy érzi, hogy a politikának semmihez nincs köze, hogy az mindentől függetlenül, légüres térben, undorítóan pöffeszkedik és mi tehetetlenek vagyunk vele szemben.
Ja, egy másik érdekességet nemrég egy olasz fizikus mesélt nekünk: az olasz közigazgatásban dolgozóknak posztjuk betöltéséhez szükségük van erkölcsi bizonyítványra, ám kivételt képenek ez alól a politikusok..mondjuk szerintem az olasz politikai állapotok jól példázzák, hogy létezik a magyar politikai helyzetnél is tragikusabb.