vasárnap, június 04, 2017

Life is a bitch

Azért időnként megértem a feministák felhördülését: Marcinak nemrég azt tanácsolta egy tapasztalt kutató, hogy írja csak bele az önéletrajzába, hogy hány gyereke van, hiszen milyen jól mutat már, hogy ikrekkel is sikerül ennyi és ennyi cikket ilyen és ilyen neves lapokban publikálnia.
Nekem ugyanakkor a karriertanácsadó néni azt tanácsolta, hogy - bár a multik már nem mernek rákérdezni a gyerekekre, mert félnek egy esetleges pertől - talán még azt is vegyem ki a cv-ből, hogy házas vagyok és a gyerekekről semmiképp említést se tegyek. Jól hangzik, nem?
Én értem, hogy a világ igazságtalan, de ez már mégiscsak túlzás...

5 megjegyzés:

  1. Én mikor nagyon nagyon szerettem volna egy bizonyos állást és még kisgyerekem volt, ösztönösen beleírtam a jelentkezésbe, hogy az egyik nagyszülő bármikor kapható a vigyázásra...

    Versenyben voltam egy még nem szült de friss házas lánnyal és pontosan a lehetséges közeli gyermekáldás miatt nem kapta meg ő az állást.Ezeket persze csak utólag kötötték az orromra, egészen elképedtem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, persze, nagyszülőket be kell hazudni, az alap, bár nagyobb cégek már tényleg nem merik szóba hozni a gyerek-kérdést, az a megfigyelésem. Pár évvel ezelőtt még nagyon más volt ez is.

      Törlés
  2. Sajna ha gyes után akarsz visszatérni ez nem opció, mégsem mondhatom hogy 3 évig semmit nem csináltam. Én inkább azt tapasztaltam eddig (pár beszélgetésem volt csak, interjúnak nem is nevezném) hogy úgy ajánlanak fel napi 16 órás állást mintha nem lenne gyereked. Merthogy valahogy meg KELL oldani. Én nem tudom hogy az állami szektoron kívül van-e olyan munkahely ahol ki lehet venni betegszabit a gyerek miatt? Persze törvényileg ki lehet de a második eset után úgyis elküldenek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én viszont pont gyes alatt voltam külföldön, szóval akár el is lehetne kenni azt az időszakot (és pl Olaszországban tanítottam is sokat), de én nem vagyok hajlandó letagadni a gyerekeimet, tök felháborítónak tartom ezt a magyar hozzáállást.
      (Vicces amúgy, mert papíron még mindig gyesen vagyok, az ikres gyes dupla olyan hosszú, mint az egygyerekes)

      Törlés
  3. Nagyobb gyerekkel viszont már beírhatjuk, hogy van két informatikában naprakész házi asszisztensünk, akik mellesleg kamaszként már örülnek ha nem vagyunk otthon úgyhogy napi 25 órát is tudunk vállalni :-) Legfeljebb a kutyát kell letagadni, mert azt a kamaszként helyett még mindig nekünk kell sétáltatni ...

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.