szombat, március 22, 2008

slave to the wage

Most, hogy lassan fél éve dolgozom a cégnél és van ugye ez a speciális helyzet, hogy a munkánkat kiviszik Indiába és beolvasztanak minket máshová, számvetettem és arra jutottam, hogy multinál dolgozni egyáltalán nem rossz - oké, nekem ezzel a csoporttal kurva nagy mázlim volt, mert okos és kulturált emberek voltak a kollégáim - és szerintem a legjobb egy ilyen helyen szürke eminenciásnak lenni. Fel nem foghatom miért akar valaki vezető lenni egy multinál: kurva nagy felelősség, szívás nem sokkal több pénzért, ráadásul nagyon nagyot lehet zuhanni (az én csoportvezetőim pl jól elhasaltak most az indiai projekt miatt).
Nem is tudom. Ez a multizás valahogy azt mutatta meg nekem, hogy a munka nem én vagyok és fölösleges azt remélnem, hogy kiteljesedhetek általa. A munka fontos, de csak egy kis része az életnek. Vicces, hogy sokszor meghülyülnek akik ilyen helyen dolgoznak, mert beszűkülnek és elhiszik a sok bullshitet, nekem meg valahogy pont fordítva alakult: viszonylag biztonságban vagyok anélkül, hogy nagyon belemerülnék a baromságokba. Fizetnek érte, meleg van, nem szenvedek a munkámtól, nincs nyomasztóan nagy felelősségem, jó fejek a többiek, van túró rudi automata, ennyi. Nem kell ezt túldimenzionálni.
Amúgy szerintem a legnagyobb baj egy vezető pozícióval az, hogy ha jól akarod csinálni, akkor el kell hinned ezt az egészet, hinned kell benne, hogy a te munkád fontos és jó és jelentős.
Márpedig elég nehéz szenvedélyesen gondolni a lan-kábelre meg a voip-ra...






PS.: Egyáltalán nem hiányzik a tanítás. Elmúlt, kész, vége. Nincsenek nosztalgikus érzéseim.

3 megjegyzés:

  1. A munkát valóban nem kell túldimenzionálni. Engem csak az zavar, hogy túl sok időmet veszi el. Persze néha több lóvé nem ártana, de a pénzt sem érdemes túldimenzionálni végső soron. Egyébként van olyan pénzkeresős elképzelésed, amit élveznél?

    VálaszTörlés
  2. van, persze, multin belül is vannak érdekes(ebb) dolgok, de nem akarok túl nagy felelősséget a nyakamba, úgyhogy nem teperek semmiért különösebben. több pénz meg főleg azért lenne jó, mert pl szívesen utaznék, de nem vagyok telhetetlen, nekem már az is elég, amiből megélek.

    VálaszTörlés
  3. "ráadásul nagyon nagyot lehet zuhanni"

    nem mondod :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.