szerda, május 08, 2013

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha nincs jó idő, mindig esik az eső"

Aki utálja, ha jó a kedvem, az ne is olvasson tovább.
Mert ma valamitől rettentő jó a kedvem, süt a nap - ez hihetetlen mértékben befolyásolja a hangulatomat és tudom, hogy pofonegyszerű erre gondolni hét hónap eső után, de esküszöm nem sejtettem, hogy ez tényleg ennyire triviális -, viszonylag zökkenőmentesen eljutottunk a bölcsiig (a Facebook-on egy érdekes vitaszerűséget folytattam a "tévézzen vagy ne tévézzen a gyerek" témakörben, aki azt olvasta, az röhögött volna rajtam fél hétkor, hálóingben botorkálva: Marcika egy Annapetivel üldözött, mondván, hogy óvasunkóvasunk és hát óvastunk is végig, amíg ki nem léptünk az ajtón, máshogy amúgy is csak üvöltés van az öltözködésből), aztán a bölcsiből elbicikliztem virágokat venni, amiket elültettem sebtiben a teraszon lévő ládákba (csodálatos ez a kertészkedés, én mondtam, hogy öregszem) és miközben bicikliztem, azon gondolkoztam, hogy a bicikli és az utánfutó teljesen megváltoztatta az életemet, mert hiába nem tudok vezetni, most már el tudok menni egyedül is nagybevásárolni (a gyerekekkel az aztán tényleg POKOLI élmény), meg tulajdonképpen bárhová, hú, isteni a napfényben biciklizni, olyankor én vagyok a szabadság vándora, őőő, jóvan, ez már sok a jóból, igen.
Aztán biciklizés közben azt is megbeszéltem magammal, hogy az egyetlen módja, hogy ne legyek sárkány estére, ha délután alszom, amikor a dedek is alszanak (emlékszem, amikor a kórházból hazamentünk annak idején, azt mantrázta mindenki: az anya aludjon, amikor a gyerekek alszanak (persze én fejtem alvás helyett, de ez már egy másik történet) - a tegnapi esténk is csodaszép volt, pedig rettegtem mielőtt Marci elment, mondván, hogy az estéket nem fogom bírni egyedül, mert hiába jön haza későn, olyankor mégis felszabadulok kicsit, mert általában ő csinálja az esti szeánszot, kivéve ha fontos meccs van, de olyankor szól előre (ez nagyon szép tőle egyébként).
És meglepő módon sem este, sem hajnalban nem voltam sárkány, pedig pocsékul aludtunk, Marcus csúnyán köhög (ezt tulajdonképpen már mellékesen mondom, mert Marcika állandó tulajdonsága lett a köhögés, tehát Marcika nemcsak szép és huncut meg okos, hanem köhögős is), de valahogy sokkal kipihentebb voltam még reggel is a tegnap délutáni alvástól.
Ez persze a szabadidőm, meg a házimunka rovására megy, dehát most kezdek kicsit lejjebb adni az igényeimből, mert arra is mostanában jöttem rá, hogy hiába képzelem, hogy nekem minden ugyanúgy megy és jár mint a gyerekek előtt, ez ordas nagy tévedés és egyszerűen kivitelezhetetlen és minél inkább hajszolom a mindent két gyerekkel, annál frusztráltabb és fáradtabb és sárkányabb leszek és az borzasztó.
Úgyhogy  azt hiszem ezentúl koszban élünk kenyéren és vízen, de mosolyogva. Hú, egy csuda lesz.



PS.: Ja és lehet kommentelni, mondjuk csak moderáltan, na de akkor is. Annyi levelet kaptam, hogy jaj, de szeretnék sokszor mondani valamit, de jaj, annyira lusta vagyok e-mailt írni, hogy most megint beadtam a derekam és úgy döntöttem, hogy ez lesz az én bloggerterápiám: tudjátok, ez olyan, mint amikor az agorafóbiást  elviszik sétálni, meg ilyenek. Persze megint észrevehetetlen a kommentelési lehetőség, úgyhogy ez plusz egy szűrő, nem is baj. Aki átkozódni meg cseszegetni akar, az úgysem fogja viszontlátni a kommentjeit, ez remélem érthető.

22 megjegyzés:

  1. Na,

    hát ezt mondja kb. Vekerdy is

    hj

    VálaszTörlés
  2. igen, igen. majd elmesélem hogy megy a Vekerdy-dream:)

    VálaszTörlés
  3. Na, pedig már kezdtem megszokni, hogy ez egy ilyen nem kommentelős blog. Így aztán többet is gondolkoztam a postjaidon, nyilván azért, mert nem folyattam ki magamból az okosságot rögtön. Érdekes, lehet, hogy ha nem beszélnék annyit, még a végén elkezdenék gondolkozni? Na, ezt már sosem tudjuk meg, mert akkor most már kommentelek.

    VálaszTörlés
  4. Kösz :) (én voltam az utolsó csepp?)

    VálaszTörlés
  5. Hogy értelemeset is írjak: nekünk gyerekorvos javasolta köhögésre, hogy vegyünk aerosolt vagy nebulizzatorét (már a neve is gyönyörű, nem?), és sima fiziológiás sóoldattal inhaláljunk, és nagyon bejött, a sima köhögést pár nap alatt elmulasztja. Ha komolyabb a baj, akkor gyógyszert is lehet benne párologtatni, pl köptetőt. Maga a ketyere szerintem olyan 40 euró, a sóoldat filléres cucc. Nekünk egy alapdarab van, ilyen http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=http://www.ebaby.it/images/detailed_images/Aerosol-ultracompatto-Respirasano2.jpg&imgrefurl=http://www.ebaby.co.uk/chicco-1-2-3-4-5-6-7/ultra-compact-aerosol-healthy-breathing-chicco.html&h=402&w=402&sz=36&tbnid=m-aMsJPlV83SfM:&tbnh=93&tbnw=93&zoom=1&usg=__-A-s4gzUnhCBTCd-Ltk74lzmJXw=&docid=sJIP6bFyHNIT2M&sa=X&ei=RymKUYTNGOTt0gX4tICABw&ved=0CDsQ9QEwAw&dur=398, anno azt mondták, hogy utrahangosat nem érdemes venni, arról nem tudok nyilatkozni. (jajdejó, hogy lehet kommentelni!)

    VálaszTörlés
  6. hehe, én is mindig lusta vagyok emailt írni, de ha itt van ez a lehetőség, akkor azonnyalnyomban megszólalási kényszerem támad, pedig nem is akarok semmi fontosat, pont mint most...persze az csak a fontos blogoknál van így és ilyen nem túl sok van :)

    boldog anyáknapját, meg karácsont, meg húsvétot és mindenféle ünnepet előre is ( a biztonság kedvéért, hátha akkor majd megint nem lehet kommentelni :))

    VálaszTörlés
  7. En is nagyon szeretettem volna mar kommentelni nalad. :)

    Nagyon szeretem a blogodat, mert leirod feketen-feheren, hogy mi a helyzet nalad. En nem merem, mert gyava vagyok (olvas par haverom, akik elott szegyellem az aktualitasaimat, ide leirom, mert remelem nem talalnak ram :D,).

    Az emailedet nem ismerem, pedig keresgeltem, de nem talaltam.

    En is azt vettem eszre magunkon, hogy a jo idoben ki lehet szabadulni a lakasbol es mindharman (gyerekek es en) normalisabbak vagyunk, ha ok futkaroznak, bicajoznak sokat, az is sokat segit rajtunk, ha en elmehetek futni, az meg aztan kesz euforia. De ilyenekre nem mindig van lehetoseg.

    VálaszTörlés
  8. Én is örül-örül hogy lehet kommentelni :-)
    Amúgy minden soroddal egyetértek és együtt érzek :-)
    Bővebb kifejtésre most nincs időm, csak hangot adni az örömömnek, hogy lehet írni itt is :-)
    Ditke

    VálaszTörlés
  9. na, hát boldog vagyok, hogy mindenki boldog:), a köhögésre a tanácsért külön köszönet (volt nekünk olyan inhalátorunk, de Amerikában kellett hagynunk, pedig piszok drága volt)és igen, simán lehet, hogy morgós napomon (ez bármikor lehet, bár ma valamiért extra jó a kedvem) beszüntetem a kommentelést, de már megszokhattátok, hogy én ilyen rapszodikus figura vagyok, na.

    VálaszTörlés
  10. ugy tunik egy regebbi bejegyzesedhez nem tudok hozzaszolni pedig nagyon szerettem volna elmondani hogy a gyurdadanis bejegyzeseden sirva rohogtem!!

    VálaszTörlés
  11. Jaaa, hát köhögés ellen a legtutibb szer, ha alvás közben (mármint ő alszik, nem te) beteszel a fejéhez közel egy fazék forró, gőzölgő, jó sűrű kamilla főzetet. Maradjon benne a növény is. Nálunk ez jött be.

    VálaszTörlés
  12. Heló! Énis örvendek a kommentelésnek, és amúgy gratulancs, tökjól csinálod (az életet, a blogot), csak egy valamiben nem tudok egyetérteni: imádtam a bella Italiaban élni, úgyhogy amíg nem késő, ha lehet javasolni, menjetek el Portovenere-be, közel is van, és tetszeni is fog! :-) Persze ettől még nem fog megváltozni a véleményed, azt eddig is tudtad, hogy szép. Küldjelek el Sandro-hoz..? Á, na mindegy, ciao! :-)

    VálaszTörlés
  13. én egy köszönöm szépen-t szeretnék itt hagyni, mindazért ami a szokatlan és szabálytalan élethelyzetekről, elmúlásról, önmarcangról és felmentésekről szól kendőzetlenül, mivel visszamenőleg is támogatást nyújtott a saját múltam feldolgozásához.




    VálaszTörlés
  14. Anna: majd lefotózom neked Gyurta Danit (mármint a macskát), tényleg tök olyan, mint Gyurta Dani (mármint az ember:))

    Kalib: de nem veszélyes ez a mutatvány?

    1. Névtelen: tulajdonképpen én is szeretek itt élni, csak az olaszok, tudod...hát, nekem nem jönnek be igazán. ki az a Sandro? ja és mondjatok nyugodtan szép úticélokat, azoknak örülök.

    2. Névtelen: mindig örülök, mikor kiderül, hogy nem éltem hiába:)

    VálaszTörlés
  15. Camogli. En imadtam. Toletek "csak" 141 km-re van. Ott van Portofinotol egy kopesre, de Portofino oly elcsepelt es oly sznob, de azert arra is erdemes 2 percet szanni, ha mar elindultato arra a 141 km-es tavolsagra. A focaccia szerintem allati finom arrafele.

    VálaszTörlés
  16. Olvasok, olvasok, aztán az utolsó bekezdésben kigúvadt a szemem. :) Fura, hogy már lehet hozzászólni, de örülök. Csak még szokatlan. :D

    VálaszTörlés
  17. franciakulcs: á, 141 km sok nekünk, a gyerekek hatvanat is csak nagyon ficeregve bírnak ki...mondjuk én mennék szívesen persze.

    Kati: hát, meglátjuk, szokott ilyen kommenteskedős hangulatom lenni két napig, aztán gyorsan megszüntetem:)

    VálaszTörlés
  18. Hát az attól függ. Én a radiátorra szoktam tenni, arra nem járnak akkor sem, ha véletlenül felébrednének és megkezdődne a kirohangálás, meg van az ágy feje és a fal közti rés, az is tuti hely, szóval ki kell találni, de megéri, mert nagyon hatásos. Igazából azonnal megnyugtatja a gyereket, elmulasztja a köhögést, nem is tudom, mihez kezdenénk nélküle, mivelhogy Ákos még "szerencsére" kruppos is, váá.

    VálaszTörlés
  19. hümm, kipróbáljuk szerintem - bár pont ma éjszaka senki nem köhögött egyszer sem (csak én) -, Marcus is volt egyszer kruppos és néha olyan högöve köhög, hogy a szívemhez kapok, hogy ez már megint az...a krupp rettenetes.

    VálaszTörlés
  20. Sandro egy ott nem messze (La Spezia-ban) élő kedves olasz festő barátom, akinél este mindig összegyűlnek a népek és gitároznak, boroznak, sztoriznak, és okosakat beszélnek. Ott lehet igazán úgy érezni, hogy imádod az olaszokat! :-)
    Szóval Portovenere és az egész Cinque Terre, Riomaggiore-tól Monterosso-ig! Sztem nincs hatvan km tőletek, de most nem néztem meg, csak az emlékek...

    VálaszTörlés
  21. messzebb van azt hiszem és tervbe vettük már, csak majd akkor kell, amikor a gyerekek a bölcsi nyári táborában lesznek egész nap, mert velük elég reménytelen sajnos, öt percnél tovább nem szívesen ülnek az autóban. Sandro délután is tart partikat? mi elég speciális életet élünk, csak azért kérdezem:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.