kedd, január 09, 2007

Mike Leigh

egészen jó, amikor a minimalista eszközökkel is megelégszik, a Vera Drake egy igazán jó film, főleg a régi műmájer művészfilmjei után, az angyalcsináló néni igazán remek és baromi érdekes ez a lepattant északi akcentus. Most néztem másodszorra, egészen meggyőző, tényleg.
Eredetileg a Dark Water japán változatát kezdtem nézni, de valahogy elment a kedvem tőle, mikor túl sokszor szólongatta az anya a kislányát - "Ikiko, Ikiko", ha jól emlékszem erre a szép névre -, meg nemtom, valahogy annyira abszurd, hogy a japán szereplőket nem lehet büdös bunkóra maszkírozni - az eredeti amerikai verzióban a gondnok egy sült paraszt -, mer mindegyiknek ugyanolyan az arckifejezése, ráadásul teljesen jámbornak látszanak egy bizonyos életkor fölött.
Tudom, tudom, rasszista dumám van, dehát valahogy olyan életidegenek nekem a keletiek. Kicsit úgy vagyok velük, mint a denevérekkel. Nagyon érdekes, tulajdonképpen helyes állatok - a bécsi állatkertben egész csinos példányokat láttam, tényleg -, de van bennük valami rémisztő, úgyhogy tisztes távolságtartással figyelem őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.